مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش مدارا در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی با رویکرد فقهی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی, مربیان با اصول و روش های مختلفی می توانند ارزش ها را انتقال داده و نهادینه نمایند. یکی از مسائل مهم در این عرصه, مدارا و رفتار نرم و ملایم از سوی والدین است. اهمیت این مسئله زمانی دوچندان خواهد شد که والدین به جهت مسئولیت وجوبی خویش در امور عبادی فرزندان, به تربیت آنها همت گمارند. بررسی روش مدارا در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی و تعیین مرزهای کاربست آن, می تواند با نگاه های روان شناسانه, جامعه شناسانه, فلسفی و. . . و نیز رویکرد اسلامی بررسی شود. پژوهش پیش رو به این موضوع از منظر فقه اسلامی پرداخته است. بررسی ها نشان می دهد که تکلیف تعلیم و تربیت ارزش های عبادی, برای والدین واجب بوده و نیز کاربست روش الزام و اجبار در این باره جایز است, ولی با توجه به تفاوت های فردی فرزندان و آسیب های احتمالی در آموزش و پرورش, رفق و مدارا از رجحان مؤکدی برخوردار است. البته مدارا در مقاطعی از تربیت ارزش ها, ممنوع بوده یا حداقل مطلوبیت ندارد و در مقابل, مؤاخذه و توبیخ متربیان واجب می باشد؛ چنان که تنبیه نیز در مواردی جایز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعرافی، علیرضا، و مهری رمی، تقی. (1397). بررسی نقش مدارا در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی با رویکرد فقهی. مطالعات فقه تربیتی، 5(10 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/520988/fa

    Vancouver: کپی

    اعرافی علیرضا، مهری رمی تقی. بررسی نقش مدارا در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی با رویکرد فقهی. مطالعات فقه تربیتی[Internet]. 1397؛5(10 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/520988/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا اعرافی، و تقی مهری رمی، “بررسی نقش مدارا در تعلیم و تربیت ارزش های عبادی با رویکرد فقهی،” مطالعات فقه تربیتی، vol. 5، no. 10 ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button