مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان (1397)

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 69

چکیده

 مقدمه: کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از حمایت موثر والدین و نیز از مزایای زندگی در خانواده محروم هستند. مراقبت, درک همدلانه و مشارکت, ساختار قدرت شفاف و حل مسئله از کارکردهای ضروری خانواده است. یکی از مهمترین روش ها در حل تعارضات, مهارت حل مسئله است. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان در سال (1397) بود. روش: این پژوهش از نوع تجربی پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه آزمودنی و کنترل بود. این مطالعه تجربی به صورت یک سو کور و گروه های موازی با حجم نمونه 22 نفر در هر گروه در مراکز نگهداری از کودکان مقیم در مراکز شبه خانواده انجام شد. مراکز به صورت احتمالی خوشه ای انتخاب شدند. تخصیص تصادفی آنها در دو گروه مراقبت معمول و گروه قصه نویسی با استفاده از پاکت های مهر و موم شده انجام شد. گروه قصه نویسی 8 جلسه 45 دقیقه ای تحت نظارت کمک پژوهشگر مداخله را دریافت نمود و گروه مراقبت معمول در طی این دوره هیچ مداخله ای دریافت نکرد. ابزار مورد استفاده در ای مطالعه پرسشنامه کسیدی و لانگ بود. یافته ها: مهارت حل مسئله, در دو گروه قصه نویسی و معمول قبل از دوره مداخله اختلاف آماری معنی داری نداشت و تفاوتی نداشتند(0/14=p), اما این آزمون در دو گروه بعد از اجرای مداخله قصه نویسی اختلاف معنی داری را نشان داد(0/001

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حجتی، حمید، و حکمتی پور، نفیسه. (1399). تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان (1397). پرستاری کودکان، 6(3 )، 62-69. SID. https://sid.ir/paper/521156/fa

    Vancouver: کپی

    حجتی حمید، حکمتی پور نفیسه. تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان (1397). پرستاری کودکان[Internet]. 1399؛6(3 ):62-69. Available from: https://sid.ir/paper/521156/fa

    IEEE: کپی

    حمید حجتی، و نفیسه حکمتی پور، “تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان (1397)،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 3 ، pp. 62–69، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button