مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بوم مدل کسب و کار رسانه های اجتماعی نوپای بومی با جهت گیری راهبرد تمرکز پورتر

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 100

چکیده

 اتخاذ راهبرد رقابتی مناسب و طراحی مدل کسب وکار کارآمد برای استارتاپ های ایرانی فعال در حوزه ی رسانه های اجتماعی می تواند موجبات افزایش رقابت پذیری این شرکت ها در مواجهه با نمونه های قدرتمند خارجی را فراهم کند. در این پژوهش راهبرد تمرکز پورتر به عنوان راهبرد رقابتی استفاده شده و تأثیر اتخاذ آن بر عناصری از مدل کسب وکار مطالعه شده است. هدف این پژوهش, یافتن ویژگی های این عناصر به منظور کمک به طراحی مدل کسب وکار رقابت پذیر برای رسانه های اجتماعی بومی بوده است. این پژوهش براساس هدف, کاربردی بوده و در آن از روش دلفی و یک پنل 12 نفره از خبرگان حوزة رسانه های اجتماعی, در یک مرحله مصاحبه و دو مرحله پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است و در نهایت به تبیین ویژگی های 5 عنصر «بخش های مشتری», «ارزش های پیشنهادی», «کانال های توزیع», «ارتباط با مشتری» و «جریان های درآمدی» پرداخته است. این پژوهش ضمن تعریف ترکیب بدیعی از دو نوع از بخش های مشتری, یعنی «بازار چندوجهی» و «بازار گوشه ای», دسته بندی به نسبت کاملی از بخش های مشتری برای یک رسانه ی اجتماعیِ بومی تحت تأثیر راهبرد تمرکز پورتر ارائه کرده و برای هریک از این بخش ها, ارزش پیشنهادی, کانال های توزیع, ارتباط با مشتری و جریان درآمدی پیشنهاد داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، تقوا، محمدرضا، و گودرزی، میلاد. (1397). طراحی بوم مدل کسب و کار رسانه های اجتماعی نوپای بومی با جهت گیری راهبرد تمرکز پورتر. توسعه کارآفرینی، 11(1 )، 81-100. SID. https://sid.ir/paper/521253/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، تقوا محمدرضا، گودرزی میلاد. طراحی بوم مدل کسب و کار رسانه های اجتماعی نوپای بومی با جهت گیری راهبرد تمرکز پورتر. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1397؛11(1 ):81-100. Available from: https://sid.ir/paper/521253/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، محمدرضا تقوا، و میلاد گودرزی، “طراحی بوم مدل کسب و کار رسانه های اجتماعی نوپای بومی با جهت گیری راهبرد تمرکز پورتر،” توسعه کارآفرینی، vol. 11، no. 1 ، pp. 81–100، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button