مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی دیک و کری و الگوی طراحی آموزشی بایبی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی دیک و کری و الگوی طراحی آموزشی بایبی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان است. تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش آزمون - پس آزمون با دو گروه است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را همه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر شیراز تشکیل می دهند. حجم نمونه در این پژوهش 52 نفر از دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان بودند که از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و آزمون یادگیری محقق ساخته بود.میزان پایایی پرسشنامه انگیزش پیشرفت, برحسب شاخص آلفای کرونباخ 0.87 و پایایی آزمون یادگیری برحسب شاخص کودرریچاردسون 20, مقدار 0.73 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری کوواریانس استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده روش مبتنی بر الگوی بایبی و الگوی دیک و کری تفاوتی در میزان تاثیر بر انگیزش ندارند, اما بین این روش های آموزشی از نظر میزان یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد و روش مبتنی بر الگوی بایبی بر یادگیری دانش آموزان اثربخش تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرورز، محبوبه، علی آبادی، خدیجه، عبدلی، سمانه، و مرادی، مهسا. (1394). مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی دیک و کری و الگوی طراحی آموزشی بایبی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5(10)، 11-30. SID. https://sid.ir/paper/522134/fa

    Vancouver: کپی

    مهرورز محبوبه، علی آبادی خدیجه، عبدلی سمانه، مرادی مهسا. مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی دیک و کری و الگوی طراحی آموزشی بایبی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1394؛5(10):11-30. Available from: https://sid.ir/paper/522134/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه مهرورز، خدیجه علی آبادی، سمانه عبدلی، و مهسا مرادی، “مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی دیک و کری و الگوی طراحی آموزشی بایبی بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 5، no. 10، pp. 11–30، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button