مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,168
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

972
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی یا 5E بر خلاقیت دانش آموزان در درس علوم پایه ششم انجام گرفته است. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون – پس آزمون و گروه آزمایش و کنترل می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش آموزان پایه ششم در مدارس شهرستان شبستر بودند. از میان آن ها دانش آموزان پایه ششم دو مدرسه به صورت نمونه در دسترس انتخاب شده و به عنوان گروه کنترل ( 20 نفر) و گروه آزمایش ( 20 نفر) جایگزین شدند. پیش از اجرای متغیر مستقل (روش تدریس بایبی) میزان خلاقیت گروه ها به وسیله آزمون تورنس اندازه گیری شد. سپس آزمودنی های گروه آزمایش, به مدت هشت جلسه به یادگیری از طریق الگوی طراحی آموزشی بایبی پرداختند. و پس از اتمام مداخلات پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. یافته های پژوهش: نتایج آزمون تحلیل واریانس نشان داده است که, استفاده از الگوی طراحی آموزشی بایبی در آموزش درس علوم بر میزان خلاقیت دانش آموزان تاثیر معنی دار و مثبتی داشته است ( 001/0 ≥ P). نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داده است که استفاده از روش تدریس بایبی می تواند در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه ششم موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاهدی، رباب، بدری گرگری، رحیم، و محمودی، فیروز. (1398). تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(2 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/223235/fa

    Vancouver: کپی

    جاهدی رباب، بدری گرگری رحیم، محمودی فیروز. تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1398؛9(2 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/223235/fa

    IEEE: کپی

    رباب جاهدی، رحیم بدری گرگری، و فیروز محمودی، “تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 1–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا