مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی ارتباط میان "سیرت" اساتید و آموزش مبتنی بر "دیالوگ" از منظر دانشجویان دانشگاه اصفهان با روش مدل سازی معادلات ساختاری, پرداخته است. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری داده, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پیمایش 13281 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان بود که با روش نمونه گیری تصادفی, تعداد 220 نفر از آنها به عنوان نمونه پژوهش, انتخاب شده اند. ابزار جمع‏آوری داده, پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی محتوایی آن از طریق بازبینی توسط کارشناسان مربوطه تایید شده و پایایی کل آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0.97 محاسبه شده است. داده‏ها در نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS و AMOS تحلیل شده اند. نتایج نشان داد؛ در کلیت امر بین سیرت اساتید و آموزش مبتنی بر دیالوگ, رابطه بالایی وجود دارد t=60.95 همچنین بررسی فرضیات فرعی حاکی از آن است که؛ بین هر یک از ابعاد سیرت؛ تواضع, شوخ طبعی, تدبیر, شور و اشتیاق, غم خواری با آموزش مبتنی بر دیالوگ, رابطه وجود دارد اما ارتباط بین دو بعد سیرت یعنی؛ صداقت و شجاعت با آموزش مبتنی بر دیالوگ, مورد تایید قرار نگرفت بنابراین می‏توان نتیجه گرفت که تحقق آموزش مبتنی بر دیالوگ, در نظام‏های آموزشی, نیازمند اساتیدی است که از سیرت بالایی برخوردار باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیستانی، محمدرضا، نصرتی هشی، کمال، متقی، زهره، و طیبی، فاطمه سادات. (1394). بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(7)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/522151/fa

    Vancouver: کپی

    نیستانی محمدرضا، نصرتی هشی کمال، متقی زهره، طیبی فاطمه سادات. بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(7):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/522151/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نیستانی، کمال نصرتی هشی، زهره متقی، و فاطمه سادات طیبی، “بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان)،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 7، pp. 1–16، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button