مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین الزامات آموزشی اطلاعات محوری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 154

چکیده

 پیچیدگی جرایم, تحولات محیط مجرمانه, و تنوع در تصمیم گیران تاثیرگذار بر جرم, نیروی انتظامی را ناگزیر به پذیرش و توسعه رویکرد اطلاعات محوری نموده است. پذیرش و حرکت به سمت این رویکرد, نیازمند ایجاد بسترهای لازم از جمله آموزش کارکنان است. آموزش این رویکرد جدید, نیازمند سرفصل و محتوای آموزشی است. بنابراین, هدف از انجام این پژوهش, شناسایی بایسته های آموزشی پلیس اطلاعات محور در ناجا است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده, کیفی است. جامعه آماری شامل؛ کارکنان و اساتید دارای تجربه کار و سابقه مطالعه در حوزه پلیس اطلاعات محور هستند که تعداد 10 نفر به عنوان حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی, انتخاب شدند. در این پژوهش گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه باز و با سوالات نیمه ساختاریافته (عمیق) انجام شده است. روایی سوالات از طریق خبرگی مورد سنجش قرار گرفته است. تحلیل داده های کیفی پژوهش از طریق تحلیل مضمون انجام شد. در این تحقیق مراحل تحلیل داده های کیفی گردآوری شده, از طریق کدگذاری باز, محوری و انتخابی انجام شد. در مرحله کدگذاری باز, کدهای اولیه معنادار یا مقدماتی در ارتباط با موضوع پژوهش استخراج گردید. نتایج تحقیق نشان داد که سه مولفه تصمیم گیرنده, محیط مجرمانه و اطلاعات جرم هرکدام به تفکیک نیازمند تعریف سرفصل های آموزشی در محیط این تحقیق می باشند. عمده سرفصل های تفکیک شده در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری بافقی، امیرحسین، نجارباغسیاه، رسول، و یکتا، علی. (1398). تعیین الزامات آموزشی اطلاعات محوری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. آموزش در علوم انتظامی، 6(24 )، 129-154. SID. https://sid.ir/paper/522589/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری بافقی امیرحسین، نجارباغسیاه رسول، یکتا علی. تعیین الزامات آموزشی اطلاعات محوری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(24 ):129-154. Available from: https://sid.ir/paper/522589/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین یاوری بافقی، رسول نجارباغسیاه، و علی یکتا، “تعیین الزامات آموزشی اطلاعات محوری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 24 ، pp. 129–154، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button