مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی های موبایلی از طریق مدل تحقق انتظارات

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 83

چکیده

 در دهه اخیر, بازی های دیجیتال, به عنوان گونه ای از فناوری های فرهنگی, مطالعات بسیاری را متوجه خودساخته اند. درعین حال تولید بیش ازپیش و بازار پرمخاطب بازی های دیجیتال, آن را تبدیل به یک صنعت درآمدزای بسیار بزرگ کرده است که در میان پلتفرم های مختلف بازی, بازی های موبایلی از رشد درآمدی بیشتری برخوردار بوده اند. شناخت هرچه بهتر مخاطبان این دسته از بازی ها و بررسی تمایلات و ذائقه آن ها موجب توسعه هرچه بیشتر این صنعت حیاتی در کشور می شود. لذا در این مقاله با بسط مدل فناوری محور تحقق انتظارات, به بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازیکنان موبایلی پرداخته شده است. بر اساس این مدل, بازیکن, پس از مواجهه با نسخه رایگان بازی, ادراکات خود را با انتظاراتش از بازی کرده و در صورت تحقق انتظاراتش, ارزش هایی شامل ارزش های پولی, عملکردی, هیجانی, اجتماعی و نوآورانه را ادراک می کند که این عوامل سبب رضایت و درنهایت منجر به تمایل به خرید خواهند شد. همچنین اثر متغیرهای عادت, اعتماد به کانال توزیع, جایگزین های رایگان و بررسی های آنلاین نیز بررسی شده اند. برای این امر پیمایشی در میان مخاطبین بازی «جنگ قبایل» انجام شد که 766 نمونه آماری قابل بررسی, این امکان را فراهم نمودند تا فرضیات مدل در سطوح 95 و 99 درصد مورد آزمون قرار گیرند. درنهایت رابطه متغیرهای رضایت, ارزش های ادراک شده پولی و هیجانی, اعتماد و عادت, با تمایل به خرید معنادار بود اما ارتباطی میان جایگزین های رایگان و بررسی های آنلاین با تمایل به خرید یافت نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، حامد، بخشی زاده برج، کبری، و ترکستانی، محمدصالح. (1397). بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی های موبایلی از طریق مدل تحقق انتظارات. تحقیقات فرهنگی ایران، 11(1 (پیاپی 41) )، 55-83. SID. https://sid.ir/paper/523102/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری حامد، بخشی زاده برج کبری، ترکستانی محمدصالح. بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی های موبایلی از طریق مدل تحقق انتظارات. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1397؛11(1 (پیاپی 41) ):55-83. Available from: https://sid.ir/paper/523102/fa

    IEEE: کپی

    حامد نصیری، کبری بخشی زاده برج، و محمدصالح ترکستانی، “بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید بازی های موبایلی از طریق مدل تحقق انتظارات،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 11، no. 1 (پیاپی 41) ، pp. 55–83، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button