Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 78

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی بازارگرایی بر ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد سازمانی شرکت های شیمیایی و دارویی «بورس تهران» انجام شده است. بدین منظور پرسشنامه ای طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی در میان نمونه ای شامل 245 نفر از مدیران شرکت های صنایع شیمیایی و دارویی توزیع شد. روش پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها, توصیفی-پیمایشی و به طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری است. نتایج الگوی پژوهش نشان داد که گرایش کارآفرینی به طور مستقیم طبق الگوی تحلیل مسیر ارائه شده با عملکرد سازمانی ارتباط مثبت و معنادار دارد؛ همچنین نتایج نشان می دهد اگر گرایش کارآفرینی با بازارگرایی همراه باشد, تأثیر آن بر عملکرد بیشتر و پایدارتر خواهد بود؛ بنابراین, تأثیر غیرمستقیم گرایش کارآفرینی بر عملکرد سازمانی از تأثیر مستقیم آن بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالفضلی، سیدابوالفضل، سالار، جمشید، و زنوزی، سیدجعفر. (1394). نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 14(4 (پیاپی 24))، 63-78. SID. https://sid.ir/paper/523409/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالفضلی سیدابوالفضل، سالار جمشید، زنوزی سیدجعفر. نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1394؛14(4 (پیاپی 24)):63-78. Available from: https://sid.ir/paper/523409/fa

    IEEE: کپی

    سیدابوالفضل ابوالفضلی، جمشید سالار، و سیدجعفر زنوزی، “نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 14، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 63–78، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا