مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازارگرایی داخلی در توسعه گرایش کارآفرینانه، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 115

چکیده

 کارکنان نقش پررنگی در موفقیت شرکت های خدماتی دارند و رضایت آن ها پیش نیازی برای رضایت مشتریان است. همچنین, توجه و پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای آنان, زمینه توسعه تمایلات کارآفرینانه در شرکت را فراهم می کند. علاوه بر این, مشتری محوری, ممکن است شرکت را به سوی تمرکز بر نوآوری و استفاده پیش دستانه از فرصت ها رهنمون سازد. از این رو, پژوهش حاضر به بررسی این مساله پرداخته که آیا در شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران, بازارگرایی داخلی می تواند از طریق بازارگرایی بر گرایش کارآفرینانه تاثیر مثبت و معناداری بگذارد. بدین منظور, از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد و پرسشنامه پنج گزینه ای طیف لیکرت بین 322 نفر از کارکنان و مدیران شرکت های مذکور که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند, توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بازارگرایی داخلی بر گرایش کارآفرینانه با ضریب مسیر 0.529, بازارگرایی داخلی بر بازارگرایی با ضریب مسیر 0.796 و نیز بازارگرایی بر گرایش کارآفرینانه با ضریب مسیر 0.337 تاثیر مثبت و معناداری دارد. یافته ها همچنین نشان می دهد که بازارگرایی, در رابطه میان بازارگرایی داخلی و گرایش کارآفرینانه, با شدت 0.268 در نقش میانجی جزئی تاثیرگذار است. همچنین, نتایج آزمون سوبل, تاثیر میانجی بازارگرایی را در رابطه مذکور تایید کرده است. علاوه بر این, مقدار ضریب VAF در صورت میانجی گری بازارگرایی, برابر با 0.336 به دست آمد که نشان می دهد تقریبا 34 درصد از تاثیر بازارگرایی داخلی بر گرایش کارآفرینانه از طریق غیرمستقیم با متغیر میانجی بازارگرایی تبیین می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخلاصی، امیر، سیدامیری، نادر، و هندیجانی فرد، مرتضی. (1397). نقش بازارگرایی داخلی در توسعه گرایش کارآفرینانه, شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(1 (پیاپی 28) )، 97-115. SID. https://sid.ir/paper/194574/fa

    Vancouver: کپی

    اخلاصی امیر، سیدامیری نادر، هندیجانی فرد مرتضی. نقش بازارگرایی داخلی در توسعه گرایش کارآفرینانه, شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 28) ):97-115. Available from: https://sid.ir/paper/194574/fa

    IEEE: کپی

    امیر اخلاصی، نادر سیدامیری، و مرتضی هندیجانی فرد، “نقش بازارگرایی داخلی در توسعه گرایش کارآفرینانه, شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در تهران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 28) ، pp. 97–115، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194574/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا