مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شناسایی تاکتیک ها و تکنیک های استراتژی زیان هراسی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 51

چکیده

 یکی از چالش های اساسی بازاریابان, نامگذاری محصولات جدیدی است که اولین بار تجاری سازی و به بازار عرضه می شوند. در این پژوهش استراتژی جدیدی تحت عنوان استراتژی زیان هراسی ارائه می شود که یکی از اصلی ترین کاربردهای آن در نامگذاری محصولات تازه عرضه شده است. استراتژی زیان هراسی بر سه محور استوار است: 1) منافع از دست رفته در صورت عدم استفاده از محصول؛ 2) زیان عدم استفاده از محصول؛ 3) احساس ترس, نگرانی, یا نا امنی از یک پدیده. پژوهش حاضر با هدف بررسی استراتژی زیان هراسی سعی در شناسایی تاکتیک ها و تکنیک های این استراتژی دارد. پس از بررسی های صورت گرفته به کمک روش تحلیل مضمون و تحلیل محتوای تصویری, بیش از 500 تبلیغ برتر و پر بازدید در صفحات مجازی و سایر رسانه های تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 15 تبلیغ که از استراتژی زیان هراسی استفاده می کردند, انتخاب شدند که منجر به شناسایی 14 تاکتیک (استفاده از استعاره در نام برند یا شعار برند, پیامد, اغراق, بازخورد سریع و مستقیم, مرگ, متقاعد سازی, جایگزینی, طنز, هماهنگی با شتاب زمان, درگیری ذهنی, ارائه توجیه منطقی, آسیب رساندن به عزیزان, شدت زیان, از دست دادن زیبایی) و 6 تکنیک (عینی سازی زنجیره ی تامین, سادگی, استرس, نابودی, تضاد, مقایسه) گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، علی، و امیرحصاری، سارا. (1399). نقش شناسایی تاکتیک ها و تکنیک های استراتژی زیان هراسی. مدیریت تبلیغات و فروش (رهیافتی در مدیریت بازرگانی)، 1(1 )، 33-51. SID. https://sid.ir/paper/523805/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی علی، امیرحصاری سارا. نقش شناسایی تاکتیک ها و تکنیک های استراتژی زیان هراسی. مدیریت تبلیغات و فروش (رهیافتی در مدیریت بازرگانی)[Internet]. 1399؛1(1 ):33-51. Available from: https://sid.ir/paper/523805/fa

    IEEE: کپی

    علی قربانی، و سارا امیرحصاری، “نقش شناسایی تاکتیک ها و تکنیک های استراتژی زیان هراسی،” مدیریت تبلیغات و فروش (رهیافتی در مدیریت بازرگانی)، vol. 1، no. 1 ، pp. 33–51، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button