مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و شناسایی مولفه های کلیدی تدریس نوآورانه: (تدریس نوآورانه اساتید در حوزه آموزش عالی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه های کلیدی تدریس نوآورانه در میان اساتید حوزه آموزش عالی است. روش پژوهش حاضر کیفی از نوع گرندد تیوری بود. روش: روش نمونه گیری هدفمند بود که در آن اساتیدی که شرایط نمونه موردنظر را داشتند با استفاده از مصاحبه نیمه ساختارمند و اکتشافی مورد مصاحبه قرار گرفتند و با رسیدن به اشباع نظری یافته ها تعداد نمونه های پژوهش به هفت نفر رسید. برای تجزیه وتحلیل داده های حاصل از مصاحبه از روش های سه مرحله ای کدگذاری (باز, محوری و انتخابی) استراس و کوربین (1992) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد مولفه های تدریس نوآورانه عبارتند از: پیوند دانش و تجربه, یادگیرنده بودن, جهان بینی, توانایی آفرینندگی, طرح مسیله, تعامل هوشمندانه, منش حرفه ای و یادگیری معنی دار. همچنین یافته ها بیانگر این بود که تدریس نوآورانه لزوما توام با نوآوری, ابداع و انجام کاری غیرمتعارف نیست و توانایی آفرینندگی که ناشی از بعد خلاقیت تدریس نوآورانه است, تنها یکی از ویژگی های استاد نوآور و تدریس نوآورانه است نه همه آن؛ و مهم ترین مولفه در تدریس نوآورانه که سایر مولفه ها حول محور آن می چرخند پیوند میان دانش و تجربه در عمل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدارحمی، مریم، خسروی، محبوبه، و عبدالملکی، صابر. (1398). تحلیل و شناسایی مولفه های کلیدی تدریس نوآورانه: (تدریس نوآورانه اساتید در حوزه آموزش عالی). تدریس پژوهی، 7(4 )، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/524332/fa

    Vancouver: کپی

    خدارحمی مریم، خسروی محبوبه، عبدالملکی صابر. تحلیل و شناسایی مولفه های کلیدی تدریس نوآورانه: (تدریس نوآورانه اساتید در حوزه آموزش عالی). تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(4 ):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/524332/fa

    IEEE: کپی

    مریم خدارحمی، محبوبه خسروی، و صابر عبدالملکی، “تحلیل و شناسایی مولفه های کلیدی تدریس نوآورانه: (تدریس نوآورانه اساتید در حوزه آموزش عالی)،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 4 ، pp. 1–23، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524332/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button