Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

156
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل عوامل امتناع بین المللی سازی دانشگاه های تخصصی با تمرکز بر استراتژی «بین المللی شدن در خانه» (IAH)

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل عوامل امتناع بین المللی شدن دانشگاه های تخصصی استان تهران بود. سه مولفه ی اصلی موردمطالعه در این پژوهش «برنامه ریزی آموزشی و درسی بین فرهنگی», «آمدوشد استادان بین المللی» و «انجام پژوهش های مشترک بین المللی» بوده است. روش پژوهش این مطالعه علمی, روش آمیخته از نوع تشریحی است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش اعضای هیات علمی تمام وقت و مدیران ارشد دانشگاه های صنعتی شریف, علامه طباطبائی, علم و صنعت, امیرکبیر و خواجه نصیر طوسی بود که تعداد آن ها 2445 نفر بود. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کمی, پرسشنامه ی محقق ساخته و در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. نمونه مورد مطالعه برای اجرای پرسشنامه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و انجام مصاحبه ها با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی تعیین شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو سطح آمار توصیفی (نظیر میانگین, انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی نظیر (آزمون t گروه های مستقل, آزمون تحلیل واریانس, آزمون فریدمن, آنوا و آزمون توکی) استفاده شد. تحلیل نتایج این پژوهش نشان می دهد, «فقدان اولویت رویکرد بین فرهنگی در برنامه ریزی آموزشی و درسی», «عدم تدریس دروس به یک زبان بین المللی», «پایین بودن حقوق اعضای هیات علمی», «عدم تمایل اساتید بین المللی به تدریس در دانشگاه های ایران», «فقدان حمایت های مالی و سازمانی جهت انجام پژوهش های بین المللی», «فقدانِ کفایت لازم در ساختار سازمانی دانشگاه», «فقدان منابع مالی و قوانین حمایتی» و «ضعف مهارت زبانی استادان ایرانی در انجام و نگارش پژوهش های مشترک بین المللی» از مهم ترین عوامل امتناع استراتژی بین المللی شدن در خانه در دانشگاه های تخصصی تهران می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیروزجائیان، طلعت الشریعه، و خورسندی طاسکوه، علی. (1397). شناسایی و تحلیل عوامل امتناع بین المللی سازی دانشگاه های تخصصی با تمرکز بر استراتژی «بین المللی شدن در خانه» (IAH). مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 7(13 )، 46-75. SID. https://sid.ir/paper/524502/fa

    Vancouver: کپی

    فیروزجائیان طلعت الشریعه، خورسندی طاسکوه علی. شناسایی و تحلیل عوامل امتناع بین المللی سازی دانشگاه های تخصصی با تمرکز بر استراتژی «بین المللی شدن در خانه» (IAH). مطالعات برنامه ریزی آموزشی[Internet]. 1397؛7(13 ):46-75. Available from: https://sid.ir/paper/524502/fa

    IEEE: کپی

    طلعت الشریعه فیروزجائیان، و علی خورسندی طاسکوه، “شناسایی و تحلیل عوامل امتناع بین المللی سازی دانشگاه های تخصصی با تمرکز بر استراتژی «بین المللی شدن در خانه» (IAH)،” مطالعات برنامه ریزی آموزشی، vol. 7، no. 13 ، pp. 46–75، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا