مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اخلاق (ایده آل گرایی) در رفتار مصرف کنندگان ورزشی (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: اخلاق موضوعی است که در نیم قرن گذشته در کسب و کار و جامعه توجه قابل ملاحظهای را به خود اختصاص داده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اخلاق در رفتار مصرفکنندگان ورزشی میباشد. روش: روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران تشکیل دادند. با استفاده از نمونه گیری خوشه ای, تعداد 236 نفر از مصرفکنندگان خدمات ورزشی به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار پژوهشپرسشنامه اخلاق در رفتار مصرفکننده بود و دادهها با استفاده از روش رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد بیشترین میزان فراوانی متغیر ایده آلیسم در مصرفکنندگان در حد متوسط (142نفر) میباشد. همچنین نتایج ارتباط معنی داری را بین متغیرهای ایده آلیسم و رفتار مصرفکنندگان نشان داد. نتیجهگیری: از آنجا که افراد هنگام خرید, نوعی حس تعهد و التزام به رعایت اخلاقیات داشتند, التزام به اخلاق توسط افراد ضمن تشخیص خود, به عنوان مصرفکنندگان اخلاقی دارای اهمیت بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تجاری، فرشاد، زارعی، علی، و میر فلاح نصیری، رضا. (1396). نقش اخلاق (ایده آل گرایی) در رفتار مصرف کنندگان ورزشی (مقاله کوتاه). اخلاق در علوم و فناوری، 12(3 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/524712/fa

    Vancouver: کپی

    تجاری فرشاد، زارعی علی، میر فلاح نصیری رضا. نقش اخلاق (ایده آل گرایی) در رفتار مصرف کنندگان ورزشی (مقاله کوتاه). اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(3 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/524712/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد تجاری، علی زارعی، و رضا میر فلاح نصیری، “نقش اخلاق (ایده آل گرایی) در رفتار مصرف کنندگان ورزشی (مقاله کوتاه)،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 3 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524712/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button