مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی عملکرد نوآوری شرکت های صادرکننده در صنعت پوشاک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 امروزه دستیابی به مزیت رقابتی به عنوان یکی از مهم ترین گام های اولیه شرکت ها برای ورود به بازارهای جهانی و گسترش فعالیت های بین المللی و موفقیت در این بازارها محسوب می شود. از طرفی, با بین المللی شدن روزافزون اقتصاد جهانی, توجه به مزیت رقابتی افزایش پیدا کرده است. در دنیای امروز, توسعه بازار صنایع پوشاک از یک سو و افزایش رقابت پذیری بین شرکت های پوشاک و توقع مشتریان از سوی دیگر, این شرکت ها را ترغیب نموده تا به ارتقای کیفیت کالای خود و دستیابی به مزیت رقابتی در بازارهای متحول امروزی مبادرت ورزند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی از طریق نقش میانجی عملکرد نوآوری (عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین) در میان شرکت های صادرکننده صنایع پوشاک انجام پذیرفته است. تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ روش تحقیق و نحوه گردآوری داده ها, از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری مشتمل بر شرکت های فعال صادرکننده پوشاک بود که تعداد 250 پرسشنامه استاندارد که برای روایی آن از روایی صوری و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده بود, به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده در میان شرکت ها توزیع شد که از این تعداد تنها 214 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کواریانس (LISREL) برای بررسی فرضیه ها و تایید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد, مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی, عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین تاثیر مثبت معناداری دارد, همچنین عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین نیز تاثیر مثبت معناداری بر مزیت رقابتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی سلطانی، مهدی، و آذر، عادل. (1399). تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی عملکرد نوآوری شرکت های صادرکننده در صنعت پوشاک. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(2 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/524865/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی سلطانی مهدی، آذر عادل. تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی عملکرد نوآوری شرکت های صادرکننده در صنعت پوشاک. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(2 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/524865/fa

    IEEE: کپی

    مهدی دهقانی سلطانی، و عادل آذر، “تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی با تبیین نقش میانجی عملکرد نوآوری شرکت های صادرکننده در صنعت پوشاک،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 2 ، pp. 1–22، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button