مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قدرت اجتماعی برند: رویکردی نو به عوامل قدرت در کانال بازاریابی استادان و دانشجویان دانشگاه الزهرا با دیدگاه تحلیل شبکه اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 شاخص های قدرت اجتماعی برند به عنوان یک منبع و مفاهیم نوین آن به عنوان عوامل بسترساز و تکمیل کننده قدرت اجتماعی برند در رفتار کنشگران است. هدف از پژوهش حاضر, تبیین عوامل قدرت اجتماعی برند و اهمیت و کاربرد هریک از عوامل آن در کانال بازاریابی استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته بازاریابی دانشگاه الزهرا است. نوآوری این پژوهش در تبیین عوامل قدرت در این کانال, با استفاده از رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی است؛ رویکرد تحلیل شبکه اجتماعی فهم متفاوتی از روابط و ماهیت نظم اجتماعی به دستمی دهد که به پیوندهای میان کنشگران (داده های رابطه ای) توجه می کند به طوری که مهم ترین سنجه ها دراین رهیافت به دو صورت توصیفی و استنباطی بررسی می شوند تا به این مسیله پاسخ دهند که قدرت اجتماعی برند استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد گروه بازاریابی دانشگاه الزهرا چه جایگاهی را در این شبکه اجتماعی در اختیار دارد؟ ازاین رو به بررسی ویژگی های شبکه ارتباطی و جایگاه قدرت اجتماعی برند استادان و دانشجویان گروه مدیریت بازاریابی در شبکه سازمانی دانشگاه الزهرا با استفاده از روش تحلیل شبکه اجتماعی پرداخته شده است. در همین راستا از نرم افزار گره ایکس ال بهره گرفته شده است. یافته های حاصل از تحلیل شبکه اجتماعی در این کانال بازاریابی نشان می دهد که قدرت اعضای کانال می تواند تابع سلسله مراتب سازمانی نباشد؛ بلکه بسته به برند اجتماعی هریک از آن ها همچنین جایگاه آن ها در ذهن افراد شکل گیرند. همچنین از دیگر یافته های پژوهش حاضر آن است که موثرترین افراد حاضر در شبکه, الزاما افرادی با درجه بالاتر نیستند و حتی این افراد ممکن است تمایل به ایجاد ارتباط نداشته یا تاثیر پایین تری در ارتباط داشته باشند که شناسایی و علت یابی رفتار آن ها, به مدیران سازمان ها در جهت شناسایی عوامل قدرتمند شبکه و نوع قدرت و چگونگی تاثیرگذاری آن ها بر دیگران کمک به سزایی در مدیریت موثر سازمان می کند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزمی، زهرا، و ناظمی، آسیه. (1398). قدرت اجتماعی برند: رویکردی نو به عوامل قدرت در کانال بازاریابی استادان و دانشجویان دانشگاه الزهرا با دیدگاه تحلیل شبکه اجتماعی. مدیریت برند، 6(17 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/525195/fa

    Vancouver: کپی

    رزمی زهرا، ناظمی آسیه. قدرت اجتماعی برند: رویکردی نو به عوامل قدرت در کانال بازاریابی استادان و دانشجویان دانشگاه الزهرا با دیدگاه تحلیل شبکه اجتماعی. مدیریت برند[Internet]. 1398؛6(17 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/525195/fa

    IEEE: کپی

    زهرا رزمی، و آسیه ناظمی، “قدرت اجتماعی برند: رویکردی نو به عوامل قدرت در کانال بازاریابی استادان و دانشجویان دانشگاه الزهرا با دیدگاه تحلیل شبکه اجتماعی،” مدیریت برند، vol. 6، no. 17 ، pp. 00–00، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button