مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 امروزه آموزش ریاضیات در زندگی ما, نقش مهمی دارد و دربردارنده فرصتهایی برای اکتشاف خلاقانه پدیده ها و حل مسایل علمی است. بنابر این اهمیت مسایل دنیای واقعی در برنامه ریزی آموزش ریاضی و یادگیری ریاضیات مورد توجه قرار گرفته است. با این حال, تحقیقات تجربی زیادی که چگونگی و چرایی استفاده از ارتباطات دنیای واقعی در آموزش ریاضی را نشان دهد مورد بررسی قرار نگرفته است. با توجه به اینکه عوامل بسیاری در بهبود یادگیری و بالا بردن سطح آن موثر میباشند. در این مقاله نقش عوامل مهم آموزشی مانند خلاقیت, کار تیمی, برنامه های آموزشی مدارس از دیدگاه دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه الیمپیاد 1397 با طراحی کشور هلند بررسی میشود. برای بررسی تاثیرات عوامل موثر مذکور یک مسئلة باز پاسخ ریاضی مربوط به دنیای واقعی (واکسیناسیون هوشمند) به دانش آموزان شرکت کننده داده شد تا به این وسیله دیدگاه دانش آموزان بعد از اتمام حل مسئله در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش 89 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان بهشهر در36 تیم 3 نفره مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Winsteps و مدل رش استفاده شده است. براساس نتایج آماره Infit وOutfit در Mean Square و Z-Standard تحلیل مولفه های اصلی میتوان چنین نتیجه گرفت داده ها متناسب مدل رش برای اندازه گیری میباشند. نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که دانش آموزان شرکت کننده مورد مطالعه نظر مثبتی به حل مساله در زندگی واقعی با بکارگیری مدلهای ریاضی دارند. همچنین یافته های حاصل نشان میدهد که محتوای درسی دانش آموزان متمرکز به کاربرد ریاضیات در دنیای واقعی نبوده است و آموزش ریاضی در مدارس پاسخگوی نیاز آنها در اینگونه مسایل نمیباشد. نتایج بدست آمده از عوامل مذکور میتواند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مدرسان و برنامه ریزان, برای بازنگری در برنامه های آموزشی واصلاح روشهای موجود در مدارس شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطایی، شعله. (1399). سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش. نخبگان علوم و مهندسی، 5(1 )، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/525430/fa

    Vancouver: کپی

    عطایی شعله. سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1399؛5(1 ):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/525430/fa

    IEEE: کپی

    شعله عطایی، “سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 5، no. 1 ، pp. 68–77، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button