مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی شاخص های بازاریابی اجتماعی در اقتصاد اسلامی (مورد مطالعه: شهر مشهد مقدس)

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, مفهوم سازی مجدد بازاریابی اجتماعی در کسب و کار اسلامی با رویکرد امضایی و طراحی مقیاسی برای اندازه گیری آن می باشد. برای این منظور, با استفاده از پارادایم مالهوترا و برکز, سه مرحله کلی گردآوری آیتم ها و اعتبار محتوا, توسعه مقیاس پالایش شده و ارزیابی ابعاد, اعتبار و پایایی, در نظر گرفته شده است. بعد از بررسی اسناد و مدارک در مورد بازاریابی اجتماعی و انجام مصاحبه گروه کانون با صاحب نظران در حوزه پژوهش های اقتصاد اسلامی, تعداد 45 آیتم گردآوری شده و با انجام اعتبار محتوا و نظرسنجی از خبرگان, این تعداد به 30 آیتم کاهش یافت. در ادامه, با انجام تحلیل عاملی اکتشافی داده های حاصل از پیمایش, یک مقیاس سه بعدی با 14 آیتم به عنوان مولفه های بازاریابی احتماعی مبتنی بر آموزه های اقتصاد اسلامی, طراحی و معرفی شده است. ابعاد این مقیاس به ترتیب محیط زیست, امنیت و بهداشت نام گذاری شدند. محیط زیست دربرگیرنده آیتم های از بین بردن زیبایی طبیعت, سوءاستفاده از اموال عمومی و دولتی, افزایش فضای سبز در منطقه, عدم اتلاف منابع طبیعی, عدم آلودگی منابع آبی و خاکی و ایجاد آلودگی صوتی می باشد. امنیت دربرگیرنده آیتم های حفظ اسرار و اطلاعات, عدم ترس از ملامت دیگران, باورهای عمیق دینی و ایجاد صلح در بین مردم بوده و همچنین, بهداشت در برگیرنده آیتم های بهداشت فردی, بهداشت تغذیه, بهداشت پوشاک و پیشگیری از بیماری می باشد. این مقیاس برای اولین بار طراحی شده و پژوهش های متعددی در مورد ارزیابی اعتبار آن در جوامع آماری مختلف مورد نیاز است تا بتوان آن را در حوزه کسب و کار به هنجار تبدیل کرد. طراحی مقیاس بومی برای بازاریابی اجتماعی با استناد به مختصات فرهنگی خاص منطقه, جنبه جدید و نوآورانه این طرح می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، علی، وظیفه دوست، حسین، و نیکومرام، هاشم. (1398). شناسایی شاخص های بازاریابی اجتماعی در اقتصاد اسلامی (مورد مطالعه: شهر مشهد مقدس). اقتصاد و مدیریت شهری، 8(1 (پیاپی 29))، 73-86. SID. https://sid.ir/paper/526057/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی علی، وظیفه دوست حسین، نیکومرام هاشم. شناسایی شاخص های بازاریابی اجتماعی در اقتصاد اسلامی (مورد مطالعه: شهر مشهد مقدس). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 29)):73-86. Available from: https://sid.ir/paper/526057/fa

    IEEE: کپی

    علی صادقی، حسین وظیفه دوست، و هاشم نیکومرام، “شناسایی شاخص های بازاریابی اجتماعی در اقتصاد اسلامی (مورد مطالعه: شهر مشهد مقدس)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 73–86، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526057/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button