مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 58

چکیده

 اسلام دارای دیدگاهی جامع درباره نحوه سامان دادن فردی و جمعی نظام های اجتماعی, اقتصادی و سیاسی بر اساس مبانی معرفت شناختی, هستی شناسی و انسان شناختی است. این مطالعه با هدف شناسایی مبانی, اصول و ابزارهای بازاریابی بر اساس مبانی اسلامی و ارائه الگویی مفهومی در این زمینه انجام شده است. در این تحقیق که یک پژوهش بنیادی است, به منظور بررسی ارکان بازاریابی اسلامی از رویکرد تحقیق کیفی و روش تحلیل مضمون استفاده شده است. برای گردآوری داده ها و شناسایی مضامین مرتبط با بازاریابی اسلامی, با بررسی و مطالعه قرآن کریم و 5 کتب فقهی دیگر (الحیات), مبانی فلسفی و اعتقادی, اصول و ابزارهای مرتبط با بازاریابی اسلامی استخراج و کدگذاری گردیده و فراوانی آن ها شمارش شده اند.به منظور تدوین الگوی بازاریابی اسلامی از نرم افزار تحقیق کیفی MAXQDA برای انجام تحلیل مضمون استفاده شده است. بر اساس مضامین استخراج شده الگوی بازاریابی اسلامی شامل 3 رکن اصلی مبانی, مشتمل بر مبانی اعتقادی و ارزشی, اصول و ابزار (شامل چهار رکن فرعی تولید, فروش, قیمت و توزیع), 58 مضمون اصلی و 22 مضمون فرعی می باشد. روابط میان این متغیرها نیز در قالب یک الگو ارائه شده است. در پایان ارکان بازاریابی متعارف با بازاریابی اسلامی مقایسه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیدی، فاطمه. (1394). تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 9(1 (پیاپی 17) )، 25-58. SID. https://sid.ir/paper/129797/fa

    Vancouver: کپی

    عیدی فاطمه. تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1394؛9(1 (پیاپی 17) ):25-58. Available from: https://sid.ir/paper/129797/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه عیدی، “تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 25–58، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button