مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درون سازمانی در مجموعه های تفریحی ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 244

چکیده

 وضعیت کارآفرینی درون سازمانی به عنوان توانایی سازمان در تبدیل فرصت های کارآفرینانه به موقعیت های رشد می باشد. لذا هدف از تحقیق حاضر طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درون سازمانی سازمان های مطالعه ورزشی با مطالعه موردی مجموعه های تفریحی ورزشی ایران بود. روش پژوهش, توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل: مربیان, عوامل آموزشی و مدیریتی مجموعه های تفریحی ورزشی بود که از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه کارآفرینی بومی سازی شده جفری و همکاران[1] (2002) بود که پس از اطمینان از روایی صوری و محتوایی آن, پایایی آن توسط اساتید و صاحب نظران کارآفرینی و مدیریت ورزشی تأیید گردید و پایایی آن نیز به روش آلفای کرونباخ برای هر پنج متغیر پژوهش بالاتر از 0/71 محاسبه شد. در نهایت پس از آزمون نکویی برازش مطلوب الگو (شاخص های سه گانه فورنل و لارکر) و شاخص کفایت نمونه برداری, داده ها با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس (3)[2] و نرم افزار اس پی اس اس[3] مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل عاملی داده ها نشان داد که متغیر اختیار کاری در سازمان با بار عاملی (0/88), حمایت مدیریت از کارآفرینی با بار عاملی (0/86) و متغیر پاداش با بار عاملی (0/74) بیشترین همبستگی درونی در فرآیند کارآفرینی درون سازمانی داشتند. همچنین نتایج آزمون تی حاکی از تأثیر مستقیم, معنادار و تبیین کننده خرده مقیاس های پنج گانه پژوهش بر کارآفرینی درون سازمانی بود. طبق نتایج و اهمیت کارآفرینی درون سازمانی, افزایش ارتباطات مورب و از پایین به بالا در سازمان, واگذاری مسئولیت ها به کارکنان و مشارکت کارکنان در اداره سازمان و همچنین کاهش کنترل رسمی سازمان به مدیران در جهت حفظ و ارتقای فعالیت های کارآفرینی درون سازمانی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، تقی، قزلسفلو، حمیدرضا، و عسگرشمسی، میثم. (1400). طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درون سازمانی در مجموعه های تفریحی ورزشی. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17 )، 219-244. SID. https://sid.ir/paper/526172/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری تقی، قزلسفلو حمیدرضا، عسگرشمسی میثم. طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درون سازمانی در مجموعه های تفریحی ورزشی. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(17 ):219-244. Available from: https://sid.ir/paper/526172/fa

    IEEE: کپی

    تقی عاشوری، حمیدرضا قزلسفلو، و میثم عسگرشمسی، “طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درون سازمانی در مجموعه های تفریحی ورزشی،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 17 ، pp. 219–244، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button