مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 251

چکیده

 امروزه در عصری زندگی می کنیم که فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعاتی است که به وسیله رسانه های مختلف تولید می شود و در شرایط اشباع رسانه ای قرار داریم. با توجه به اهمیت سواد رسانه ای کشورهای مختلف آموزش های لازم را از مدارس خود شروع کرده اند. در پژوهش حاضر, اثربخشی آموزش سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول ناحیه یک بندرعباس بررسی شده است. پژوهش به روش آزمایشی و با نمونه گیری مرحله ای و انتخاب گروه های آزمایش و کنترل, که تعداد هر کدام دانش آموز و انتخاب گروه های آزمایش و کنترل, که تعداد هر کدام دانش آموز دختر پایه هفتم مدارس دولتی ناحیه یک بندرعباس انجام گرفت و دوره آموزشی برای گروه آزمایش طی یک ترم به اجرا درآمد. براساس نتایج میانگین نمره کلی سواد رسانه ای دانش آموزان در هر گروه آزمایشی و کنترل در سطح ضعیف قرار داشت. با اجرای دوره آموزش, میانگین نمره سواد رسانه ای دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به کنترل افزایش یافته یعنی به سطح خوب رسید. میانگین نمره دانش آموزان گروه آزمایش در توانایی های سواد رسانه ای یعنی توانایی استفاده از رسانه ها, تولید و ارسال پیام و تفکر انتقادی افزایش یافت. از این رو می توان گفت که آموزش سواد رسانه ای به ارتقاء توانایی های دانش آموزان در سواد رسانه ای دانش-آموزان موثر است و توسعه در مدارس ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی گوربندی، بتول، و صادقی، سمیه. (1400). بررسی اثربخشی سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول. پژوهشنامه اورمزد، -(54 (ضمیمه شماره 2))، 237-251. SID. https://sid.ir/paper/526704/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی گوربندی بتول، صادقی سمیه. بررسی اثربخشی سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1400؛-(54 (ضمیمه شماره 2)):237-251. Available from: https://sid.ir/paper/526704/fa

    IEEE: کپی

    بتول قاسمی گوربندی، و سمیه صادقی، “بررسی اثربخشی سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 54 (ضمیمه شماره 2)، pp. 237–251، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button