Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    7-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    302
  • دانلود: 

    209
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف شناسایی آسیب های روان شناختی کووید 19 در کادر درمان بیمارستان های شهر بندرعباس انجام پذیرفت. پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد کیفی و روش داده بنیاد انجام شده است. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه متخصصین و کارشناسان که سابقه کار در مراکز درمانی و شرایط سخت درمانی را در شهر بندرعباس داشتند. که از بین ایشان تعداد 15 نفر از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه عمیق و بدون ساختار استفاده شد. در نهایت نیز استفاده از آزمون های آماری تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی و تعیین ابعاد ومولفه های آسیب های روان شناختی کووید 19 در کادر درمان با نرم افزار اس پی اس اس نسخه (22) انجام شده است. پس از حصول اشباع نظری داده ها در فرایند مصاحبه، تجزیه و تحلیل اطلاعات به شناسایی 8 مقوله اصلی، 18 زیرمقوله و 72 کد اولیه منجر شد. 8 مقوله اصلی عبارتند از: 1. خانوادگی، 2. شناختی، 3. شخصیتی، 4. سبک و کیفیت زندگی، 5. محیط پیرامون، 6. معنویت، 7. هیجانی، 8. سازمانی. همچنین 18 مقوله نیز عبارتند از: 1. سبک های دلبستگی، 2. مهارت های زندگی، 3. کارکرد خانواده، 4. باور های غیرمنطقی، 5. سبک مقابله با تنیدگی، 6. تیپ شخصیتی نئو، A و D 7. شخصیت سرسخت و تاب آور، 8. سیک زندگی، 9. کیفیت زندگی، 10. استرس و اضطراب، 11. حمایت اجتماعی، 12. اعمال معنوی، 13. هوش معنوی، 14. هوش هیجانی، 15. تنظیم هیجانی، 16. ویژگی های رهبر، 17. سبک مدیریتی رهبر، 18. قوانین سازمانی. بعلاوه در مجموع 71 کد اولیه نیز استخراج شدند و به عنوان عوامل دخیل در آسیب شناسی، پیشگیری و درمان عوارض روانی ناشی از ویروس کووید 19 در کاد درمانی شناسایی و دسته بندی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    27-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1855
  • دانلود: 

    544
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف اصلی تعیین نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد تک محصولی بوده است. از آنجایی که نقش شرکت های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف واضح است، ترغیب علمی دانشگاه ها برای فعالیت های بیشتر برای رفع نیاز و توسعه اقتصادی جامعه ضروری است. آلفای کرونباخ، بیشتر از 70/ 0 پایایی ابزار اندازه گیری را روشن ساخت. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه، عملیات آماری با استفاده از نرم افزار 22 SPSS و PLS نشان داد که بین نقش شرکت های دانش بنیان و اقتصاد تک محصولی، تنظیم و پیشرفت اقتصاد، تولید چند محصول، پیشرفت جامعه و اقتصاد کشور رابطه وجود دارد. بین نقش کارکنان و اقتصاد کشور در تولید محصول، عملکرد خوب در شرکت ها رابطه مستقیم برقرار است. بین تولید مواد اولیه و تولید محصول با کیفیت رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1855

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    46-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    496
کلیدواژه: 
چکیده: 

جلب مشتری در اینترنت بسیار هزینه بر است اگر مشتریان وفادار نباشند و خریدشان همیشگی و مکرر نباشد، سودآوری دور از دسترس خواهد بود. سازمان ها سالانه میزان بسیاری از مشتریان خود را به دلیل کم توجهی به آن ها از دست می دهند. مطالعه اخیر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی الکترونیکی بر وفادارسازی مشتریان خدمات فرهنگی انجام گرفت. از تعداد 50 نفرجامعه آماری شاغل در بخش خدمات فرهنگی استان بعنوان نمونه با پرسشنامه استاندارد تحقیق شد تاثیر بازاریابی الکترونیکی بر مشتریان خدمات فرهنگی، کیفیت صفحه وب با رضایت مشتری، کیفیت صفحه وب با هزینه، امنیت ادراک شده مشتری با رضایت مشتری، امنیت ادراک شده مشتری با هزینه ارتباط معنی داری مشاهده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 496 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    68-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    247
  • دانلود: 

    229
کلیدواژه: 
چکیده: 

سیاست های پولی و به تبع آن، بازار پول به عنوان رکن بسیار مهم بازار های مالی، بار اصلی تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده داشته و بانک مرکزی به عنوان مرجع اصلی ناظر بر فعالیت های بازار پولی، محور اصلی سیاست گذاری در حوزه است. در اقتصاد ایران به دلیل عدم توسعه کافی بازار سرمایه جهت جذب و تخصیص منابع صنعت بانکداری اهمیت مضاعف دارد (پروین شاکری و احمدیان، 1393). سهم نظام بانکی از مجموع تامین مالی اقتصاد به طور متوسط 90 درصد بوده است (هادیان، در گاهی، 1396).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 229 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    75-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    227
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

این تحقیق به بررسی راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم می پردازد. روش تحقیق توصیفی و داده ها ازطریق کتب و مقالات مرتبط و همچنین پژوهش های میدانی به دست آمده است. نظر به اینکه مناطق آزاد به منظور تسریع در انجام امور زیربنایی، آبادانی رشد اقتصادی، سرمایه گذاری وارتقای درآمد عمومی، ایجاد اشتغال شکل گرفته اند و این مناطق در کشور ما به دلایلی هنوز به اهداف معین شده خود نرسیده اند لذا لازم است تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد. نتایج تحقیق نشان داد وجود زیر ساخت های مناسب همچون فرودگاه پیام و فرودگاه آزادی، وجود شهرک های صنعتی، دولتی و خصوصی، دسترسی به راه آهن و شبکه مرکزی راه و جاده و نزدیکی به بندر از موقعیت خاصی برخوردار نموده است اما بدلیل ضعف اداری و سیستماتیک از منابع به نحو صحیح استفاده نمی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    87-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    311
چکیده: 

صنایع خدماتی از تنوع بسیاری برخوردارند. بسیاری ازکارکنان در بخش های تولیدی نظیر اپراتورهای کامپیوتر، حسابداران و حقوقدانان هم ارائه کنندگان واقعی خدمت اند. امروزه، صنایع خدماتی بخش بزرگی از کل صنعت را به خود اختصاص داده است. سازمان های خدماتی و نیز بخش های خدمات شرکت های تولیدی از رشد و اهمیت روزافزونی برخوردار گشته اند. بنابراین استفاده از راه های مختلف برای ایجاد برتری نسبت به رقبا اجتناب ناپذیر است که یکی از این راه ها استفاده از نوآوری و به خصوص نوآوری استراتژیک می باشد. نوآوری استراتژیک یعنی به جای نوآوری در محصول پیشرفت تازه ای در استراتژی صورت گرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بوده و از نظر هدف، کاربردی است. روش تحقیق به صورت روش های کمی و انجام پیمایش و سپس تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری از بین 55 نفر مدیران و کارکنان بخش های خدماتی استان هرمزگان بودند. در روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده از داده های ثانویه از طریق مطالعه کتابخانه ای تهیه شد و از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که بنا به نوع داده از نرم افزارهایsmart pls وspss استفاده شد. مولفه های کسب دانش، حفظ دانش، انتقال دانش، خلق دانش، کاربرد دانش و نوآوری سازمانی موثر در مدیریت و نوآوری و خلاقیت بخش خدمات و افزایش رقابت و کیفیت ارزیابی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    108-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    413
  • دانلود: 

    362
کلیدواژه: 
چکیده: 

رضایت شغلی یکی از عمده ترین عوامل موفقیت یک سازمان و یکی از عوامل مهم در دستیابی سازمان به اهداف خود است. اگر نیل به کارایی و اثربخشی از هدف های سازمان باشند توجه به عوامل مربوط به آن ها از جمله ابعاد گوناگون رفتار سازمانی مثل رضایت شغلی اجتناب ناپذیر است. رضایت شغلی ترکیبی از خرسندی شناختی و خرسندی احساسی فرد نسبت به شغلش است. هدف مطالعه بررسی میزان عدالت اداری و رضایت شغلی کارکنان اداره برق منطقه ای بندرعباس و همچنین ارتباط متقابل آن ها با مدیران بخش های خود می باشد. با تعیین مولفه عدالت و رضایت مشخص شد که سبک رهبری تحول آفرین بر توانمندسازی کارکنان تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 413

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    126-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    744
  • دانلود: 

    729
کلیدواژه: 
چکیده: 

رفتار شهروندی سازمانی، رفتاری فردی و داوطلبانه است که مستقیما به وسیله سیستم های رسمی پاداش در سازمان طراحی نشده است، اما با این وجود باعث ارتقای اثربخشی و کارایی عملکرد سازمانی می شود. هدف این تحقیق بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی بوده است. از 240 نفرجامعه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات استان هرمزگان، تعداد نمونه 157 نفر حجم نمونه برآورد شد. تحقیق کاربردی توصیفی پیمایشی همبستگی است و همچنین از روش کتابخانه ای-میدانی استفاده شده است. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 872% به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ازطریق نرم افزار (SPSS) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 744

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ارسن فرزانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    153-171
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1741
  • دانلود: 

    844
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مولفه های خلاقیت گیلفورد در کتاب درسی علوم تجربی پنجم ابتدایی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری این پژوهش شامل یک جلد کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1399. 1400 بوده و فرم تحلیل محتوا با توجه به مؤلفه های خلاقیت گیلفورد بوده است. یافته ها حاکی از آن است که کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی تاکید بیش از حد به سطح حافظه شناختی و تفکر همگرا دارد و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفی توجه نموده و این امر موجب شده که در محتوای کتاب درسی علوم تجربی پنجم ابتدایی بین سطوح گوناگون خلاقیت گیلفورد تعادل مناسبی وجود نداشته باشد و بایستی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1741

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 844 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    172-202
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3650
  • دانلود: 

    1339
چکیده: 

پژوهش حاضرباهدف مطالعه، ارزیابی، طبقه بندی حیطه شناختی بلوم، سنجش خوانایی، میزان فعال یا غیرفعال بودن کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی براساس پنج شاخص ودسترسی به میزان پایبندی محتوای آن به رعایت اصول برنامه ریزی درتنظیم ساختار، است. روش تحلیل محتوا از روش های توصیفی می باشد وپنج شاخص ارزیابی در این پژوهش حیطه شناختی بلوم، ویلیام رومی، فرای، فلش، گانینگ می باشد. جامعه ی مورد مطالعه دراین پژوهش، کتاب ریاضی پایه چهارم بوده وبرای شاخص حیطه شناختی بلوم و ویلیام رومی سؤالهای کتاب تحت عنوان فعالیت، کاردرکلاس وتمرین و برای شاخص های فرای، فلش وگانینگ سه نمونه ازابتدا، وسط وانتهای کتاب به عنوان نمونه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. درتحلیل داده ها ازآمار توصیفی یعنی نمودار خطی و درصد فراوانی استفاده شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات، سیاهه ی تحلیل مبتنی بر روش ویلیام رومی است که براساس مبانی نظری تهیه و روایی آن توسط متخصصان علوم تربیتی تأیید شد. نتایج بدست آمده از طبقات مختلف بعد شناختی نشان داد که سطح کاربرد بیشترین درصد سؤالها (98/ 33)وسطح دانش کمترین درصد سؤال ها (98/ 4) را به خود اختصاص دادندکه نتیجه تحقیق به طور کلی حاکی از پراکندگی نامتوازن سطح سؤالها رادربردارد. برای اجرای روش ویلیام رومی تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که سؤالات کتاب باضریب درگیری 2/ 1فعال و پویاست. برای اجرای روش فرای، فلش و گانینگ سه نمونه100 کلمه ای از ابتدا، وسط وانتهای کتاب انتخاب شد. نتایج حاصل از تحلیل آن نشان دادکه اصل ساده به دشوار در تنظیم محتوای کتاب رعایت نشده است و قدرت خوانایی و سطح کلاسی نسبت به کلاس چهارم تناسب ندارد ودشواراست ومحتوای مطالب درحدمستقل و خود خوان نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1339 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    203-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    252
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مهارت های سیاسی مدیران بر رفتار سیاسی آنها با توجه به نقش میانجی ادراک از فضای سیاسی در دستگاه های اجرایی شهر کرمان در سال 1398 می باشد. مطالعه حاضر با استفاده از مطالعات توصیفی و روش همبستگی در یک جامعه آماری 81 نفری از مدیران که کل آنها از طریق روش سرشماری به عنوان نمونه انتخاب گردیدند، انجام شد. جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه صورت گرفته که روایی پرسشنامه مهارت های سیاسی مدیران با ضریب 94/0، رفتار سیاسی با ضریب 91/0 و ادراک از فضای سیاسی با ضریب 93/0 مورد تایید می باشد. پایایی پرسشنامه ها نیز از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ها به ترتیب 76/0، 96/0 و 95/0 بدست آمد. جهت توصیف داده های جمع آوری شده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای Amos و SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مهارت های سیاسی مدیران و رفتار سیاسی آنها رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارند. همچنین بین مهارت های سیاسی مدیران و رفتار سیاسی آنها با توجه به نقش میانجی ادراک از فضای سیاسی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. بین مهارت های سیاسی مدیران و ادراک از فضای سیاسی آنها رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. همچنین بین ادراک از فضای سیاسی و رفتار سیاسی مدیران رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. در نهایت با توجه به نتایج تحقیق پیشنهادهایی ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 252

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    237-251
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1245
  • دانلود: 

    641
چکیده: 

امروزه در عصری زندگی می کنیم که فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعاتی است که به وسیله رسانه های مختلف تولید می شود و در شرایط اشباع رسانه ای قرار داریم. با توجه به اهمیت سواد رسانه ای کشورهای مختلف آموزش های لازم را از مدارس خود شروع کرده اند. در پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش سواد رسانه ای بر دانش آموزان مدارس دخترانه متوسطه اول ناحیه یک بندرعباس بررسی شده است. پژوهش به روش آزمایشی و با نمونه گیری مرحله ای و انتخاب گروه های آزمایش و کنترل، که تعداد هر کدام دانش آموز و انتخاب گروه های آزمایش و کنترل، که تعداد هر کدام دانش آموز دختر پایه هفتم مدارس دولتی ناحیه یک بندرعباس انجام گرفت و دوره آموزشی برای گروه آزمایش طی یک ترم به اجرا درآمد. براساس نتایج میانگین نمره کلی سواد رسانه ای دانش آموزان در هر گروه آزمایشی و کنترل در سطح ضعیف قرار داشت. با اجرای دوره آموزش، میانگین نمره سواد رسانه ای دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به کنترل افزایش یافته یعنی به سطح خوب رسید. میانگین نمره دانش آموزان گروه آزمایش در توانایی های سواد رسانه ای یعنی توانایی استفاده از رسانه ها، تولید و ارسال پیام و تفکر انتقادی افزایش یافت. از این رو می توان گفت که آموزش سواد رسانه ای به ارتقاء توانایی های دانش آموزان در سواد رسانه ای دانش-آموزان موثر است و توسعه در مدارس ضرورت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1245

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 641 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زائری تمبکی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    252-271
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    476
  • دانلود: 

    354
چکیده: 

ساده ترین و عمومی ترین و به اعتباری مؤثرترین برهان در خداشناسی، برهان نظم است. این برهان به علت عمومی بودن، یعنی گستردگی حوزه اقامه کنندگان و مخاطبان برهان تا حد تقریباً عموم آدمیان، مورد بی دقتی هایی در تقریر و فهم و مدعای آن واقع شده است؛ تا آنجا که شبهه هایی نابجا بر آن وارد کرده اند. در این نوشتار، پس از بحثی کلی دربارة برهان نظم و بیان پیشینه آن در فلسفه و کلام اسلامی به بیان تقریرهای مختلف این برهان در کلام فلاسفه وآیات و روایاتی در این باب و همچنین بیان اشکالات و نقدهایی که به برهان نظم در راه اثبات وجود خدا مطرح است می پردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 476

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 354 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضائیان فیروز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    272-299
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    231
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تدوین و طراحی مدل جهت بررسی نقش واسطه ای سنوات خدمت در رابطه بین عزت نفس و خشنودی شغلی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد اجرا شده است. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش کلیه کارکنان آموزش وپرورش شهرستان پاسارگاد بوده است. برای جمع آوری نظرات نمونه آماری از ابزار پرسشنامه و برای تجزیه وتحلیل داده هانیز از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده هانشان داد که کلیه سازه هااز روایی و پایایی لازم برخوردار هستند. همچنین میزان تغییرات قابل پیش بینی متغیر های وابسته توسط متغیر مستقل عزت نفس نیز قابل توجه بوده است. نتایج مربوط به آزمون مدل ساختاری نیز نشان داد که عزت نفس بر کلیه ابعاد خشنودی شغلی شامل خشنودی از ماهیت شغل، خشنودی از سرپرست، خشنودی از همکاران و خشنودی از ترفیع تاثیرگذار می باشد. برای بررسی تاثیر تجربه بر ارتباط بین عزت نفس و خشنودی شغلی نیز از آزمون رگرسیون استفاده شد. نتایج این آزمون نشان داد که متغیر تجربه نتوانسته است باعث ایجاد تغییر معنی دار در ارتباط بین عزت نفس و خشنودی شغلی شود. در انت های پژوهش نیز پیشنهادات کاربردی در راستای موضوع پژوهش و همچنین با استناد به یافته های پژوهش ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 231 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    300-319
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1421
  • دانلود: 

    1138
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب رضایت شغلی آنان میان معلمان متوسطه اول شهرستان میناب در سال تحصیلی 97-1396 با روش توصیفی – همبستگی انجام شده است. جامعه آماری شامل تمامی معلمان مرد و زن (621 نفر) متوسطه اول شهرستان میناب بود که تعدادشان 621 نفر (386 مرد و 235 زن) بود و به روش تصادفی طبقه ای و براساس جدول مورگان تعداد 234 نفر (145 مرد و 89 زن) به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون رضایت شغلی (شاخص توصیف کننده شغل) اسمیت، کندال و هالین و پرسشنامه خودکارآمدی شرر و آدامز (1983) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج نشان داد که در بین مؤلفه های رضایت شغلی، بیشترین میانگین مربوط به مؤلفه دستمزد و کمترین میانگین مربوط به مؤلفه ماهیت کار می باشد. همچنین نتایج نشان داد که بین رضایت شغلی و مؤلفه های مدیریت، دستمزد و ترفیع با خودکارآمدی معلمان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد که مؤلفه های دستمزد، ترفیع و مدیریت می توانند خودکارآمدی معلمان را پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1138 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امین ثمینه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    320-324
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    123
  • دانلود: 

    80
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 80 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فولادی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    325-345
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1307
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش دروس ابتدایی در حفظ محیط زیست و اهمیت آموزش های مناسب در این زمینه است. دو پرسش اساسی پژوهش: 1) وضعیت موجود حفظ محیط زیست در آموزش های مدرسه ای و برنامه های درسی دوره تحصیلی ابتدایی ایران چگونه است؟ 2) چه راهکارهایی می توان برای بهبود وضعیت موجود حفظ محیط زیست در آموزش های مدرسه ای و برنامه های درسی دوره تحصیلی ابتدایی ایران پیشنهاد نمود؟ این پژوهش یک پیمایش کتابخانه ای است و اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به سوال ها، از طریق اسناد و مدارک کتابخانه ای، گزارش های تحقیقی و جستجو در شبکه جهانی اینترنت جمع آوری شده است. یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت موجود حفظ محیط زیست در آموزش محیط زیست دوره تحصیلی ابتدایی ایران علی رغم تلاش هایی که صورت گرفته چندان خوب نیست و توجهی که سایر کشور های پیشگام نسبت به حفظ محیط زیست در آموزش مدرسه ای شان دارند، در دوره تحصیلی ابتدایی ایران مشاهده نمی شود. پژوهش حاضر نیز به منظور بهبود وضعیت حفظ محیط زیست در برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران راهکارهایی از قبیل طراحی برنامه درسی آموزش محیط زیست، طراحی آموزش های مناسب در این زمینه، نیازسنجی آموزش زیست محیطی، بازنگری اساسی نسبت به محتوای آموزش محیط زیست را پیشنهاد می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناصح حسین | سرگزی محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    346-367
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    915
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

عنوان تحقیق حاضر نقش تشریفات اداری در صحت و سندیت قرارداد های اداری می باشد که به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است. قراردادهای دولتی، اعم از اداری یا غیر اداری، از نظر شکلی تابع تشریفاتی هستند که موضوع حقوق عمومی است. لیکن این موضوع به این معنا نیست که احکام قوانین مدنی و تجاری در قراردادهای اداری قابل اعمال نباشند، بلکه قراردادهای اداری علاوه بر قوانین مذکور از یک سری قواعد اختصاصی دیگر از جمله رعایت تشریفات نیز تبعیت می کنند که این قواعد در تفسیر و اجرای قراردادها و رسیدگی قضایی نسبت به اختلافات ناشی از آن ها از اهمیت به سزایی برخوردارند. سوال اصلی تحقیق این است که ماهیت و ویژگی های قرارداد های اداری چیست و قرارداد های اداری تابع چه تشریفاتی می باشد. فرضیه اصلی در پاسخ به سوال فوق این است که نظام حقوقی قراردادهای دولتی در دو بخش قواعد شکلی، شامل تشریفات قبل از انعقاد و تشریفات حین انعقاد و سپس قواعد ماهوی ناظر بر حقوق ترجیحی و حقوق اقتداری دولت می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که قراردادهای دولتی، اعم از اداری یا غیر اداری، از نظر شکلی تابع تشریفاتی هستند که موضوع حقوق عمومی است، ولی قراردادهای اداری، علاوه بر آن، از نظر ماهوی نیز از قواعد حقوق عمومی تبعیت می کنند و دارای خصائصی هستند که از جمله آنها تشریفاتی بودن این قراردادهاست. عمده ترین این تشریفات، مناقصه و مزایده است که رعایت آن در اکثر قرارداد های دولتی الزامی است. اگرچه عدم رعایت این تشریفات موجب مسؤولیت مأمورین دولتی متخلف است ولی تنها ضمانت اجرای آن این نیست و حفظ منافع جامعه اقتضاء دارد معاملاتی که بدون رعایت این تشریفات منعقد شوند دارای ضمانت اجرای دیگری باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 915

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0