مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرات فرهنگ و ارزش های آن در مدل رفتاری خرید مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 خرید آنی مصرف کننده از مباحث اصلی بازاریابی است که تحت تاثیر عوامل گوناگونی از جمله عوامل فرهنگی, روان شناسی, شخصی و موقعیتی قرار می گیرد. این واقعیت که خرید می تواند به دلایل مختلفی به جز نیاز انجام گیرد به بازاریابان کمک می کند که درک بهتری از رفتارهای مصرف کنندگان در زمان خریدف رفتار خاصی از خود نشان می دهد. پژوهش پیش رو به بررسی اهمیت و تاثیر ارزش های فرهنگی بر خرید آنی مصرف کنندگان می پردازد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی به شمار می رود و ابزار جمع آوری داده های آن پرسشنامه است. جامعه آماری آن مصرف کنندگان و خریداران شهر تهران در نظر گرفته شده است. نمونه آماری 307 نفر و روش نمونه گیری طبقه ای است. یافته ها نشان می دهد ارتقای شخصی, رابطه مثبت معناداری با بعد عاطفی و شناختی خرید آنی دارد و با کاهش سطح محافظه کاری, بعد عاطفی و شناختی خرید آنی افزایش می یابد و با بهبود گشودگی در برابر تغییرات, بعد شناختی خرید آنی افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مژدکانلو، داود. (1399). تاثیرات فرهنگ و ارزش های آن در مدل رفتاری خرید مصرف کنندگان. علوم اسلامی انسانی، 6 (جلد اول)(23 )، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/527569/fa

    Vancouver: کپی

    مژدکانلو داود. تاثیرات فرهنگ و ارزش های آن در مدل رفتاری خرید مصرف کنندگان. علوم اسلامی انسانی[Internet]. 1399؛6 (جلد اول)(23 ):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/527569/fa

    IEEE: کپی

    داود مژدکانلو، “تاثیرات فرهنگ و ارزش های آن در مدل رفتاری خرید مصرف کنندگان،” علوم اسلامی انسانی، vol. 6 (جلد اول)، no. 23 ، pp. 1–12، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527569/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button