مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل پدیدارشناسی ادراک دانش آموزان از ویژگی ها و کنش های موثر معلم در رابطه معلم-دانش آموز

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 22

چکیده

 این مطالعه با هدف تحلیل ادراک دانش آموزان از ویژگی ها و کنش های معلمان مقطع ابتدایی که بر ارتباط معلم-دانش آموز اثر می گذارد, انجام شده است. این پژوهش در چارچوب روش تحقیق کیفی و طرح پدیدارشناسی به توصیف عمیق این ویژگی ها پرداخته است. شرکت کنندگان این پژوهش شامل 99 دانش آموز مقطع ابتدایی کلاس دوم تا ششم (66 دختر و 33 پسر) بودند که از دبستان های مقطع ابتدایی شهر شیراز انتخاب شدند و در مصاحبه های نیمه ساختاریافته شفاهی و یا پرسش های تعاملی کتبی شرکت نمودند. بر مبنای یافته های این مطالعه, حمایت از خودمختاری در مقابل کنترل کنندگی, شایستگی, تقویت اهداف تبحری دانش آموز, مراقبت, علاقه و مشارکت, اعتماد متقابل و حمایت از ساختار کلاس مضامین اصلی ویژگی ها و کنش هایی است که از نظر دانشآموز مقطع ابتدایی بر ارتباط معلم-دانش آموز اثر می گذارد. توجه و کاربست عوامل موثر بر ارتباط معلم-دانش آموز در طرح های مداخله ای تربیت معلم که می تواند متضمن بهبود پیامدهای اساسی زندگی بالنده دانش آموز در مدرسه باشد, در پایان مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالاری، نرجس، حجازی، الهه، جوکار، بهرام، و اژه ای، جواد. (1399). تحلیل پدیدارشناسی ادراک دانش آموزان از ویژگی ها و کنش های موثر معلم در رابطه معلم-دانش آموز. مجله روانشناسی، 24(1 (پیاپی 93) )، 3-22. SID. https://sid.ir/paper/54514/fa

    Vancouver: کپی

    سالاری نرجس، حجازی الهه، جوکار بهرام، اژه ای جواد. تحلیل پدیدارشناسی ادراک دانش آموزان از ویژگی ها و کنش های موثر معلم در رابطه معلم-دانش آموز. مجله روانشناسی[Internet]. 1399؛24(1 (پیاپی 93) ):3-22. Available from: https://sid.ir/paper/54514/fa

    IEEE: کپی

    نرجس سالاری، الهه حجازی، بهرام جوکار، و جواد اژه ای، “تحلیل پدیدارشناسی ادراک دانش آموزان از ویژگی ها و کنش های موثر معلم در رابطه معلم-دانش آموز،” مجله روانشناسی، vol. 24، no. 1 (پیاپی 93) ، pp. 3–22، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button