مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ادراک از محیط کلاس و خوش بینی با تحول مثبت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطه متغیر بافتی (ادراک از محیط کلاس) و متغیر فردی (خوش بینی) با تحول مثبت دانش آموزان است. 600 دانش آموز (251 پسر و 349 دختر) پایه دوم دبیرستان های نظری شهر تبریز, به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به ابزارهایی متشکل از مقیاس ادراک فعالیت های کلاس (MCA), آزمون جهت گیری زندگی ((LOT؛ و پرسشنامه تحول مثبت ((PYD؛ پاسخ دادند. نتایج حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد که هر یک از متغیرهای بافتی و فردی با تحول مثبت دانش آموزان رابطه معناداری دارند و 26 درصد از واریانس تحول مثبت توسط مولفه های ادراک از محیط کلاس و خوش بینی قابل تبیین است. بر اساس یافته های این پژوهش عوامل بافتی (علاقه و انتخاب) بیشتر از عوامل فردی با تحول مثبت رابطه دارد. به طورکلی می توان گفت که عوامل بافتی (ساختار کلاس) و فردی (خوش بینی) توان پیش بینی تحول مثبت نوجوان را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، صالح نجفی، مهسا، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1394). رابطه ادراک از محیط کلاس و خوش بینی با تحول مثبت دانش آموزان. مجله روانشناسی، 19(2 (پیاپی 74))، 188-198. SID. https://sid.ir/paper/54542/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، صالح نجفی مهسا، غلامعلی لواسانی مسعود. رابطه ادراک از محیط کلاس و خوش بینی با تحول مثبت دانش آموزان. مجله روانشناسی[Internet]. 1394؛19(2 (پیاپی 74)):188-198. Available from: https://sid.ir/paper/54542/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، مهسا صالح نجفی، و مسعود غلامعلی لواسانی، “رابطه ادراک از محیط کلاس و خوش بینی با تحول مثبت دانش آموزان،” مجله روانشناسی، vol. 19، no. 2 (پیاپی 74)، pp. 188–198، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button