مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل گونه های زبانی در آموزش زبان : بررسی ساختار بخش (بحث) در مقالات تحقیقی آموزش زبان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 81

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 درسالیان اخیر کارشناسان حیطه زانر اظهار داشته اند که نگارش مقاله تحقیقی برای دانشجویان دوره های کارشناسی و بالاتر دشوار است و هنگامی که لازم باشد این مقاله به یک ربان خارجی نوشته شود، کار بسیار دشوارتر خواهد بود. از سوی دیگر، تحقیقاتی که اخیرا در زمینه آموزش زبان انجام شده اند نشان داده اند که آگاهی از ساختار ژانر ، در استفاده صحیح از زبان انگلیسی در محیط دانشگاه ، نقش مهمی را ایفا می کند. به عبارت دیگر اگر دانشجویان از نحوه نگارش ژانر آگاه شوند، می توانند عناصر زبانی را طوری با یکدیگر ترکیب کنند که مطالب مورد نظر آنها به بهترین نحو بیان شوند. بنابر این، تحقیق حاضر، براساس نظریه تحلیل ژانر سویلز، ساختار حرکتی (move) را در بخش مباحثه (discussion) مقالاتی مورد بررسی قرار داده است که در هفت مجله مربوط به آموزش زبان به چاپ رسیده اند. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مجموعه ای از حرکت های مشخص بخش مباحثه این مقالات را تشکیل می دهند. به علاوه در این تحقیق، ساختار حرکتی بخش مباحث مورد بررسی قرار گرفته است. فراوان ترین حرکت های بخش مباحثه مشخص شده و ترتیب حرکت ها تعیین شده است. همچنین، فراوان ترین ساختارهای دستوری مربوط به هر حرکت در این تحقیق آمده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، محمد، و عرضی، مریم. (1382). تحلیل گونه های زبانی در آموزش زبان : بررسی ساختار بخش (بحث) در مقالات تحقیقی آموزش زبان. مجله زبانشناسی کاربردی، 6(1)، 69-81. SID. https://sid.ir/paper/55210/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی محمد، عرضی مریم. تحلیل گونه های زبانی در آموزش زبان : بررسی ساختار بخش (بحث) در مقالات تحقیقی آموزش زبان. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1382؛6(1):69-81. Available from: https://sid.ir/paper/55210/fa

    IEEE: کپی

    محمد فلاحی، و مریم عرضی، “تحلیل گونه های زبانی در آموزش زبان : بررسی ساختار بخش (بحث) در مقالات تحقیقی آموزش زبان،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 6، no. 1، pp. 69–81، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button