مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف این تحقیق, تحلیل استعاری عقاید زبان آموزان در مورد شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس و موسسات زبان و تاثیر این شرایط در چگونگی یادگیری آنهاست. به منظور بررسی کیفی از زبان آموزان موسسات و مدارس خواسته شده که نظرات خود درباره شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان را در قالب استعاره با کامل کردن جملات ناتمام, بیان کنند. بررسی و تقسیم بندی استعاره های بدست آمده توسط دستورالعمل ارایه شده مارتینز (2001) نشانگر اجرای شیوه های تدریس و یادگیری رفتارگرایی در مدارس بود, در حالیکه زبان آموزان آنها به شیوه های شناخت گرایی گرایش نشان دادند. نتایج همچنین حاکی از این عقیده زبان آموزان موسسات است که در حال حاضر در کلاسهای آنها از شیوه های شناخت گرایی استفاده می شود در حالی که آنها به شیوه های نوین تدریس موقعیتی تمایل دارند. در مجموع نتیجه گیری می شود که زبان آموزان موسسات از نقطه نظر استفاده از شیوه های تدریس و یادگیری یک گام فراتر از زبان آموزان مدارس هستند که تایید این نکته می تواند دلیلی بر موفقیت بیشتر آنها به شمار آید. در پایان, کاربرد این یافته ها در موقعیت انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیش قدم، رضا، حسینی فاطمی، آذر، عسکرزاده طرقبه، رجبعلی، و ناوری، صفورا. (1390). تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان. مجله زبانشناسی کاربردی، 14(1)، 77-108. SID. https://sid.ir/paper/55236/fa

    Vancouver: کپی

    پیش قدم رضا، حسینی فاطمی آذر، عسکرزاده طرقبه رجبعلی، ناوری صفورا. تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1390؛14(1):77-108. Available from: https://sid.ir/paper/55236/fa

    IEEE: کپی

    رضا پیش قدم، آذر حسینی فاطمی، رجبعلی عسکرزاده طرقبه، و صفورا ناوری، “تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 14، no. 1، pp. 77–108، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button