مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 پژوهش حاضر تلاشی جهت بررسی ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت نمونه ای از معلمان زبان انگلیسی در ایران، با استفاده از پرسشنامه اولویت فعالیتهای آموزشی (کوپر، 2001) و معرف شخصیتی مایرز - بریگز (مایرز و مایرز، 1998) می باشد. ابزار سومی نیز بنام پرسشنامه درک دانش آموزان از موفقیت یا شکست معلمان، که بوسیله پژوهشگران طرح ایجاد شد، به منظور بررسی ارتباط بین نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران و درک دانش آموزان آنها از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان به کار برده شد. شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 51 معلم زبان انگلیسی و 300 دانش آموز دبیرستانی بودند. نتایج اختلاف معناداری بین انواع شخصیتی معلمان بر حسب نوع اولویت در روش تدریس آنها نشان داد به طوری که هر نوع شخصیتی دارای روش تدریس خاص خود بود. همچنین بین درک دانش آموزان از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان بر حسب نوع شخصیت معلمان ارتباط وجود داشت. بر این اساس معلمان دارای نوع شخصیتی (درون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) و (برون گرا، شهودی، تفکری، قضاوتی) و نوع (برون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) از نظر دانش آموزان موفق تر بودند. توزیع انواع شخصیتی، و فراوانی دو نوع شخصیتی (درون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) و (برون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) در میان سایر انواع معلمان زبان انگلیسی در ایران، از دیگر نتایج این پژوهش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، رامین، میرحسنی، اکبر، و بحری، حسین. (1383). ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران. مجله زبانشناسی کاربردی، 8(1)، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/55248/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری رامین، میرحسنی اکبر، بحری حسین. ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1383؛8(1):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/55248/fa

    IEEE: کپی

    رامین اکبری، اکبر میرحسنی، و حسین بحری، “ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 8، no. 1، pp. 1–22، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button