Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2704
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

پژوهش حاضر تلاشی جهت بررسی ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت نمونه ای از معلمان زبان انگلیسی در ایران، با استفاده از پرسشنامه اولویت فعالیتهای آموزشی (کوپر، 2001) و معرف شخصیتی مایرز - بریگز (مایرز و مایرز، 1998) می باشد. ابزار سومی نیز بنام پرسشنامه درک دانش آموزان از موفقیت یا شکست معلمان، که بوسیله پژوهشگران طرح ایجاد شد، به منظور بررسی ارتباط بین نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران و درک دانش آموزان آنها از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان به کار برده شد. شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 51 معلم زبان انگلیسی و 300 دانش آموز دبیرستانی بودند. نتایج اختلاف معناداری بین انواع شخصیتی معلمان بر حسب نوع اولویت در روش تدریس آنها نشان داد به طوری که هر نوع شخصیتی دارای روش تدریس خاص خود بود. همچنین بین درک دانش آموزان از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان بر حسب نوع شخصیت معلمان ارتباط وجود داشت. بر این اساس معلمان دارای نوع شخصیتی (درون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) و (برون گرا، شهودی، تفکری، قضاوتی) و نوع (برون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) از نظر دانش آموزان موفق تر بودند. توزیع انواع شخصیتی، و فراوانی دو نوع شخصیتی (درون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) و (برون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) در میان سایر انواع معلمان زبان انگلیسی در ایران، از دیگر نتایج این پژوهش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2704

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فرخی فرهمن | غلامی جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    767
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

بر اساس مطالعات و یافته های اخیر در مورد فواید شرکت در تعاملات کلامی و تدریس ساختار و نکات زبانی به صورت موردی و مقطعی در لابلای فعالیتهای عمدتا ارتباط - محوری و معنی دار، پژوهش حاضر به بررسی میزان تمرکز مدرسان به نکات زبانی به دو صورت عمده واکنشی (reactive) و پیشگیرنده (preemptive) در قالب کلاسهای ارتباط - محوری می پردازد. همچنین میزان توجه و یادگیری فراگیران و ابراز آن به صورت کلامی و آنی متعاقب باز خورد و یا حرکت پیشگیرنده مدرس مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای نیل به این هدف، 24 ساعت تدریس برای یک گروه از فراگیران توسط دو مدرس ضبط  و سپس بخشهایی از داده ها که موقتا روی نکات زبانی متمرکز بوده، شناسایی و ثبت شدند. بخشهای مربوطه به دسته های واکنشی و پیشگیرنده نشات گرفته از طرف مدرس و یا فراگیر طبقه بندی و مقایسه شدند. نتایج حاصله به طور کلی تفاوت محسوسی را در توالی بخشهای زبانی پیشگیرنده و واکنشی و همچنین در مقایسه دو مدرس نشان می دهد. اما در میزان یاد گیری و اعلام آنی آن از طرف فراگیران تفاوت چشمگیری بین این دو روش مشاهده نشد. در پایان ضرورت پرداختن به این مقوله و روشنگری مدرسان زبان در کشور ما در استفاده آگاهانه و صحیح از روشهای توجه به نکات زبانی در قالب فعالیتهای ارتباط - محوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 767

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    47-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    872
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این پژوهش با هدف شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری چهار گروه از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در کشور مالزی صورت گرفت. هدف دیگر این پژوهش بررسی شباهتها و با تفاوتهای رشد نوشتاری دانش آموزان دو سطح مختلف مقطع ابتدایی (پایه های سوم و پنجم) در درس زبان مالزیایی (به عنوان زبان اول) و زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) بود. این پژوهش در دو شهر کلاناجایا و مالاکا صورت گرفت و در مجموع 20 دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت کردند. میزان تمرین افراد مورد آزمون با انشا نویسی بسیار متفاوت از یکدیگر بود. برای انجام این پژوهش چند نمونه انشا از یک مدرسه ابتدایی در کلاناجایا جمع آوری شد، در حالی که نمونه های جمع آوری شده از دانش آموزان مقطع دبیرستان متعلق به دبیرستانی در مالاکا بود. سپس از بین 4 گروه، 20 انشا به عنوان نمونه انتخاب شد. انتخاب این نمونه ها بر اساس سطح پیچیدگی نوشتاری (که از طریق تحلیل واحدهای مضایی (tunits) قابل اندازه گیری می باشد) صورت گرفت. همچنین تلاش شد نمونه هایی انتخاب شوند که دارای سطح معینی از پیچیدگی نوشتاری باشند به طوری که بتوان میزان رشد نوشتاری دانش آموزان را با استفاده از "الگوی رشد نوشتاری ویلکینسون و همکاران " (1983 و 1980) مورد ارزیابی قرار داد. نتایج حاکی از آن بود که دانش آموزان مقطع ابتدایی مقطع دبیرستان از سطح بالاتری از رشد نوشتاری در مقایسه با دانش آموزان مقطع ابتدایی برخوردار بودند. دانش آموزان مقطع ابتدایی این توانایی را دارند که نوشتاری با کیفیت مشابه در دو زبان مالزیایی و انگلیسی تولید کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    71-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2978
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه میان سبک شناختی تکانشی و تاملی زبان آموزان دوره پیش دانشگاهی و میزان عملکرد آنان در آزمون مهارت زبان در قالب دو بخش مجزا(Tests Discrete- point) و تلفیقی(Integrative)  بوده است. بعلاوه نقش جنسیت و سبک های شناختی تکانشی - تاملی در عملکرد زبان آموزان در آزمون مهارت زبان مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور دستیابی به هدف تحقیق، 240 نفر دانش آموز دختر و پسر دوره پیش دانشگاهی از شهرستانهای کرج، ورامین و شهر ری به طور تصادفی انتخاب شدند. سپس برای حصول اطمینان از همگنی و برابری دانش انگلیسی زبان آموزان نمونه پیشرفته ای ازآزمون نلسون (Nelson Language Test) اجرا شد و سپس برای تقسیم زبان آموزان به سطوح پایین، متوسط و بالای تکانشی، ترجمه فارسی پرسشنامه تکانشی آیزنک (Eysench's Impulsiveness Questionnaire) به اجرا گذاشته شد. برای بررسی پرسشهای تحقیق Ex Post Facto Design به کار گرفته شد. پس از جمع آوری داده ها، تحلیل های آماری متعددی مورد استفاده قرار گرفت و نتایج آن نشان داد که با افزایش درجه تکانشی نمره میانگین کاهش می یابد. به عبارت دیگر، آن دسته از زبان آموزان دارای سبک شناختی تاملی در مقایسه با زبان آموزان سبک تکانشی عملکرد بهتری در کل آزمون Nelson و بخش های تلفیقی آن داشتند. نتایج همچنین نشان داد که فقط عوامل زبانشناختی نیستند که بیانگر عملکرد دانش آموزان در آزمون هستند بلکه عوامل دیگری همچون سبکهای شناختی و نوع آزمون نقش مهمی در عملکرد دانش آموزان در آزمون مهارت زبان ایفا می کنند. این پژوهش بر نقش تهیه کنندگان آزمون های زبانی در کنترل عواملی چون تاثیر سبکهای شناختی تکانشی و تاملی در عملکرد فرا گیران زبان تاکید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2978

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

راعی شریف مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    91-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    565
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این نوشتار به بررسی رابطه میان ساختار داده ها و سنجش آوای رایج گفتار در زبانهای پارسی و انگلیسی می پردازد. یکی از بنیادی ترین دشواریهای همه دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی آنست که نمی دانند چگونه می بایست پاره ها (جمله ها) و ساختارهای دیگر را در زبان انگلیسی بخوانند. تلاش ما در این نوشتار آن بود که در پژوهشی دو چیز را دریابیم. نخست آنکه آیا این بدخوانی گفتار از دیدگاه آماری معنادار است یا خیر، و سپس اینکه  ببینیم خواندن چه گروه هایی از ساختارهای انگلیسی برای دانشجویان پارسی زبان این رشته سخت تر و کدامیک آسان تر است.برای این کار یک دسته شصت تایی از جمله های انگلیسی را ساختیم که درآن از هر هفده گونه وجه زبان انگلیسی جمله هایی آورده شده بود. سپس این جمله ها به شصت تن از دانشجویان دوره کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دادیم و از آنها خواستیم که آنها را بخوانند در حالیکه صدای آنها برای کنکاشهای آینده ضبط می شد.در کاوشهای انجام شده در یافتیم که ناتوانی دانشجویان ما در خواندن آوای درست زبان انگلیسی از دیدگاه آماری بسیار چشمگیر است. در بخش دوم پژوهش نیز دریافتیم که از میان هفده وجه زبان انگلیسی، جمله های التزامی سخت ترین و پاره های دستوری آسانترین جمله ها برای خواندن هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 565

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button