Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش هیجانی کارکنان با سطح کیفیت خدمات به مراجعان در وزارت رفاه و تامین اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 106

چکیده

 مقدمه: ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت مخاطبان از اهداف مهم سازمان ها است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه سطح هوش هیجانی کارکنان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنان در وزارت رفاه و تامین اجتماعی, طراحی و اجرا شده است.روش: پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری آن شامل کارکنان رسمی و پیمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و با توجه به محدود بودن جامعه آماری نمونه ای متشکل از دویست نفر به صورت سرشماری, برگزیده شدند. به منظور سنجش هوش هیجانی, از پرسش نامه هوش هیجانی گلمن و برای سنجش کیفیت خدمات, از پرسش نامه استاندارد سروکوال استفاده شد که روایی آن در تحقیقات پیشین به تایید رسیده است. داده های نهایی نیز با آزمون های همبستگی و رگرسیون خطی تحلیل شد.یافته ها: بر اساس یافته ها, بین هوش هیجانی کارکنان با سطح کیفیت خدمات آن ها در وزارت رفاه و تامین اجتماعی, رابطه معنی داری وجود داشت. رابطه تمام ابعاد چهارگانه هوش هیجانی با سطح کیفیت خدمات در سطح 0.99 اطمینان آماری تایید شد. افزون بر آن از بین چهار متغیر خود آگاهی کارکنان, خودمدیریتی کارکنان, آگاهی اجتماعی کارکنان و مدیریت رابطه کارکنان, متغیر خودمدیریتی کارکنان با R2:0.34 بیشترین تاثیر و خود آگاهی کارکنان با R2:0.09 کمترین تاثیر را بر سطح کیفیت خدمات کارکنان داشته است.بحث: با تقویت هوش هیجانی می توان تا حدودی کیفیت خدمات کارکنان را بهبود بخشیده و شرایط برنده - برنده را در محیط کار ایجاد کرد که هم کارکنان و هم مراجعان از آن بهره مند شوند. نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت خدمات ممکن است از عوامل غیرمادی, نظیر هوش هیجانی نیز متاثر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سیدعلی اکبر، خانی، یوسف، و هوشیار، آیلار. (1392). رابطه هوش هیجانی کارکنان با سطح کیفیت خدمات به مراجعان در وزارت رفاه و تامین اجتماعی. رفاه اجتماعی، 13(49)، 89-106. SID. https://sid.ir/paper/56865/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سیدعلی اکبر، خانی یوسف، هوشیار آیلار. رابطه هوش هیجانی کارکنان با سطح کیفیت خدمات به مراجعان در وزارت رفاه و تامین اجتماعی. رفاه اجتماعی[Internet]. 1392؛13(49):89-106. Available from: https://sid.ir/paper/56865/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی اکبر احمدی، یوسف خانی، و آیلار هوشیار، “رابطه هوش هیجانی کارکنان با سطح کیفیت خدمات به مراجعان در وزارت رفاه و تامین اجتماعی،” رفاه اجتماعی، vol. 13، no. 49، pp. 89–106، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا