مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,472
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش پاتولوژی بالینی بر اساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه

صفحات

 صفحه شروع 937 | صفحه پایان 942

چکیده

 مقدمه: در دهه های گذشته متد های زیادی برای آموزش و تدریس علوم ابداع گردیده است, ولی روش قدیمی پرسش و پاسخ هنوز مورد استفاده می باشد. این روش آموزش که عموما در گروه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس پرسش و یافتن جواب توسط دانشجویان باعث افزایش یادگیری فعال می گردد. در این مطالعه نقطه نظرات دانشجویان در مورد آموزش پاتولوژی بالینی در آزمایشگاه بروش پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است.روش ها: برای این مطالعه دانشجویان به گروه های کوچک تقسیم و سوالات بالینی و منابع مورد نیاز برای یافتن پاسخ ها در اختیارشان گذاشته شد. این دانشجویان از واحد های مختلف آزمایشگاه بیمارستان بازدید نموده و توسط یک راهنما در مورد نحوه انجام آزمایشات و ارزش بالینی آنها آموزش دیده تا پاسخ سوالات را بیابند. در انتهای دوره این دانشجویان در مورد این نحوه آموزش مورد سوال قرار می گیرند.نتایج: 67 درصد دانشجویان اعتقاد داشتند که این روش یادگیری موثر تر از تدریس سنتی بوده و 36.5 درصد موثر تر بودن یادگیری با بحث گروهی را نسبت به سخنرانی تایید نمودند. ولی 30 درصد مخالف این روش و یادگیری گروهی را رد می کردند. بیش از نیمی از دانشجویان این روش را مفید دانسته و به ارایه درس پاتولوژی بالینی به این شکل تمایل داشتند.نتیجه گیری: حدود یک سوم دانشجویان فقط سخنرانی را برای درس پاتولوژی بالینی کافی دانسته و ولی بیش از نیمی از دانشجویان حضور در آزمایشگاه و روش پرسش و پاسخ را روشی مفید و مکمل برای یادگیری این درس می دانستند. بر اساس پاسخ های دانشجویان یادگیری با این روش در آزمایشگاه روشی موثر برای تدریس پاتولوژی بالینی به دانشجویان پزشکی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، اردشیر، متقی، پیمان، دادگسترنیا، محمد، و نوربخش، نصرت. (1389). آموزش پاتولوژی بالینی بر اساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 937-942. SID. https://sid.ir/paper/59016/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی اردشیر، متقی پیمان، دادگسترنیا محمد، نوربخش نصرت. آموزش پاتولوژی بالینی بر اساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):937-942. Available from: https://sid.ir/paper/59016/fa

    IEEE: کپی

    اردشیر طالبی، پیمان متقی، محمد دادگسترنیا، و نصرت نوربخش، “آموزش پاتولوژی بالینی بر اساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 937–942، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button