مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

777
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 877 | صفحه پایان 885

چکیده

 مقدمه: مدیران و ارایه دهندگان خدمات بیمارستانی برای تصمیم گیری, سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطوح مختلف مدیریت باید به سیستم اطلاعات بیمارستانی مناسب و اطلاعات دقیق, صحیح, بهنگام و معتبر آن دسترسی داشته باشند و این مهم با آموزش مناسب کاربران نرم افزار صورت خواهد پذیرفت. به منظور پاسخگویی به این نیاز, پژوهشگر به ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته است.روش ها: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و یک مطالعه توصیفی مقطعی بود که قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در هفت بیمارستانی که در آنها پیاده سازی گردیده بود را از طریق پرسشنامه استاندارد جهانی ایزو 9241.10 متشکل از 8 مولفه اطلاعاتی درجه بندی شده در مقیاس لیکرت 5 گزینه ای, با استفاده از تجربیات کاربران سیستم در شش ماهه دوم سال 1387 مورد سنجش قرار داد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر اساتید رشته های مدیریت اطلاعات سلامت, مدیریت خدمات سلامت, و علوم رایانه و پایایی آن از طریق بازآزمایی و ضریب همبستگی 0.95 به تایید رسید. داده ها با مراجعه مستقیم پژوهشگر به مراکز و آموزش چهره به چهره کلیه کاربران (40 نفر کاربر), و تکمیل پرسشنامه توسط آنان جمع آوری, با استفاده از آنالیز توصیفی تحلیل, و در سه رده مطلوب (100 درصد - 81 درصد), نسبتا مطلوب (80 درصد - 51 درصد) و نامطلوب (50 درصد - 0 درصد) دسته بندی شد.نتایج: بر اساس نتایج, قابلیت کلی آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح نسبتا مطلوب (68.8 درصد) ارزیابی شد.نتیجه گیری: به نظر می رسد که توسعه دهندگان نرم افزار برای افزایش قابلیت آموزش کاربران باید زمان لازم برای یادگیری چگونگی استفاده از سیستم, امکان مهارت آموزی کاربر به کمک سیستم اطلاعات بیمارستانی, پاسخ به پرسش های احتمالی کاربران, امکان آزمودن عملکرد سیستم با آزمون و خطا, و امکان استفاده راحت از فرامین برنامه را افزایش, و مشکلات یادگیری قواعد ارتباط کاربر با نرم افزار را کاهش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدبخش، سعید، صدوقی، فرحناز، احتشامی، اصغر، و کسایی اصفهانی، مهتاب. (1389). ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 877-885. SID. https://sid.ir/paper/59023/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدبخش سعید، صدوقی فرحناز، احتشامی اصغر، کسایی اصفهانی مهتاب. ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):877-885. Available from: https://sid.ir/paper/59023/fa

    IEEE: کپی

    سعید سعیدبخش، فرحناز صدوقی، اصغر احتشامی، و مهتاب کسایی اصفهانی، “ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 877–885، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا