مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع به کارگیری یافته های تحقیقات پرستاری در بالین از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی زنجان در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 116

چکیده

 زمینه و هدف: تحقیقات پرستاری تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت مراقبت ها دارد. یکی از راهکارهای گسترش به کارگیری تحقیقات و تغییر در عملکرد جاری پرستاران, شناسایی موانع و سپس به کارگیری اقدامات مناسب برای کاهش این موانع می باشد. بنابراین مطالعه حاضر, با هدف تبیین ادراکات پرستاران کارشناس و فارغ التحصیل در خصوص موانع به کارگیری تحقیقات در بیمارستان های آموزشی شهر زنجان صورت گرفت.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی داده ها با استفاده از مقیاس موانع عملکرد مبتنی بر شواهد فانک جمع آوری شد. نمونه های پژوهش را170 پرستار شاغل در بیمارستان های آموزشی شهر زنجان تشکیل می دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شد.یافته ها: بر اساس نتایج مطالعه, سه مانع مهم به کارگیری نتایج تحقیقات در بالین از دیدگاه پرستاران, عدم وجود تسهیلات لازم برای به کارگیری یافته های تحقیقات انجام شده (65.3 درصد), نبود وقت کافی برای اجرایی کردن عقاید جدید (64.7 درصد), و نداشتن فرصت لازم برای خواندن پژوهش ها و مقالات پژوهشی (62.4) بود. در ضمن بین درک از موانع به کارگیری نتایج تحقیقات در پرسنل پرستاری بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی تفاوت معناداری وجود نداشت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه توصیه می شود که سیستم بیمارستان های آموزشی زنجان برای تامین تسهیلات و در اختیار گذاشتن وقت لازم به منظور مطالعه و به کارگیری نتایج تحقیقات توسط پرستاران تغییر یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، کوروش، تقی لو، غلامعلی، باقری، حسین، فلاح، رمضان، و رمضانی بدر، فرهاد. (1390). بررسی موانع به کارگیری یافته های تحقیقات پرستاری در بالین از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی زنجان در سال 1389. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 19(76)، 104-116. SID. https://sid.ir/paper/61290/fa

    Vancouver: کپی

    امینی کوروش، تقی لو غلامعلی، باقری حسین، فلاح رمضان، رمضانی بدر فرهاد. بررسی موانع به کارگیری یافته های تحقیقات پرستاری در بالین از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی زنجان در سال 1389. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1390؛19(76):104-116. Available from: https://sid.ir/paper/61290/fa

    IEEE: کپی

    کوروش امینی، غلامعلی تقی لو، حسین باقری، رمضان فلاح، و فرهاد رمضانی بدر، “بررسی موانع به کارگیری یافته های تحقیقات پرستاری در بالین از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی زنجان در سال 1389،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 19، no. 76، pp. 104–116، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button