مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر پیامک با آموزش حضوری بر انجام ورزش کگل در زنان میانسال

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: میانسالان, گروه کثیر و مولد جامعه که تاکنون به دلیل تمرکز بر گروه های پرخطر دیگر مانند کودکان از بسیاری از خدمات محروم مانده اند, نیازمند حمایت جدی برای ارتقاء همه جانبه کیفیت زندگی هستند. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر پیامک با آموزش حضوری بر انجام ورزش کگل در زنان میانسال انجام شد.روش کار: این مطالعه کارآزمایی بالینی در سال 1395 بر روی 100 زن میانسال انجام شد. 47 نفر آموزش پیامکی و 46 نفر آموزش چهره به چهره را برای مدت 4 هفته دریافت کردند. در ابتدا یک جلسه توجیهی در خصوص هدف مطالعه ونقش انجام ورزش کگل بر پیشگیری از شلی عضلات لگن و بی اختیاری ادراری برای افراد دو گروه گذاشته شد. گروه آموزش چهره به چهره, دو جلسه آموزشی به صورت یک هفته در میان و به مدت 45 دقیقه و برای افراد در گروه پیامکی همان محتوای آموزشی در قالب پیامک, به صورت هفته ای 2 بار ارسال می شد. پس از اتمام آموزش ها, جهت انجام ورزش های کف لگن یک فرصت یک ماهه به افراد داده شد. در این مدت هر 2 هفته یک بار با افراد گروه مورد برای پاسخ به سوالات تماس گرفته شد. بعد از زمان ذکر شده, با افراد هر دو گروه جهت سوال در مورد انجام, دفعات و علل عدم انجام ورزش تماس گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 22) و آزمون های آماری تی مستقل و کای اسکوئر انجام شد. میزان p کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.یافته ها: بین دو گروه از نظر انجام ورزش کگل (P=0.75) و دفعات آن (p=0.25), اختلاف آماری معناداری وجود نداشت. دو مانع اصلی انجام ورزش در هر دو گروه به ترتیب اولویت, فراموشی (%29.8 افراد در گروه آموزش پیامکی و %38.4 برای آموزش حضوری) و نداشتن وقت کافی برای انجام (%21.3 افراد در گروه آموزش پیامکی و %19.6 برای آموزش حضوری) بود.نتیجه گیری: بین دو گروه آموزش پیامکی و آموزش چهره به چهره از نظر انجام ورزش کگل و دفعات آن, اختلاف آماری معناداری وجود ندارد و استفاده از روش آموزش پیامکی همانند آموزش حضوری می تواند در ارائه آموزش های دوران میانسالی موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی حسینی، الهام، نجار، شهناز، افشاری، پوراندخت، و حقیقی زاده، محمدحسین. (1395). بررسی مقایسه ای تاثیر پیامک با آموزش حضوری بر انجام ورزش کگل در زنان میانسال. مجله زنان مامایی و نازایی ایران، 19(34)، 18-25. SID. https://sid.ir/paper/64808/fa

    Vancouver: کپی

    علی حسینی الهام، نجار شهناز، افشاری پوراندخت، حقیقی زاده محمدحسین. بررسی مقایسه ای تاثیر پیامک با آموزش حضوری بر انجام ورزش کگل در زنان میانسال. مجله زنان مامایی و نازایی ایران[Internet]. 1395؛19(34):18-25. Available from: https://sid.ir/paper/64808/fa

    IEEE: کپی

    الهام علی حسینی، شهناز نجار، پوراندخت افشاری، و محمدحسین حقیقی زاده، “بررسی مقایسه ای تاثیر پیامک با آموزش حضوری بر انجام ورزش کگل در زنان میانسال،” مجله زنان مامایی و نازایی ایران، vol. 19، no. 34، pp. 18–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/64808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button