مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,120
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 47

چکیده

 آموزش عالی به عنوان موتور محرکه پیشرفت جوامع امروزی بخش اعظمی از تحقیقات سازمانی را به خود اختصاص داده است. اما مدلها و روشهای ممیزی کیفیت در این موسسات همواره محل بحث و اختلاف بوده است. هدف مقاله حاضر ارائه چارچوبی برای ارزیابی کیفیت موسسات آموزش عالی با بهره گیری از رویکرد فازی و عبارات کلامی به عنوان مفاهیم نوین ممیزی بود. در این چارچوب, عناصر مدیریت کیفیت فراگیر در دو بخش توانمندسازها و نتایج دسته بندی و روش شفاف و ساده ای برای ارزیابی آنها ارائه شده است. این پژوهش از نظر رویکرد کلی کاربردی بوده و با استراتژی پیمایشی اجرا شده است. جامعه آماری اعضای هیات علمی دانشگاه یزد به تعداد 329 نفر بود که با استفاده از دقت 0.15, واریانس 1.5 و سطح اطمینان 0.95 تعداد 145 نمونه انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ (83%) و روایی سازه آن با استفاده از فن تحلیل عاملی بررسی شد. نتایج بررسی با استفاده از روش تاپسیس فازی نشان داد که کیفیت آموزش در دانشگاه یزد نسبت به سایر ابعاد از وضعیت خوبی برخوردار است و استراتژی و خط مشی در کمترین مقدار در بین گزینه ها قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنجیرچی، سیدمحمود، و حاجی مرادی، احمد. (1391). ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 18(4 (66))، 25-47. SID. https://sid.ir/paper/68011/fa

    Vancouver: کپی

    زنجیرچی سیدمحمود، حاجی مرادی احمد. ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1391؛18(4 (66)):25-47. Available from: https://sid.ir/paper/68011/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمود زنجیرچی، و احمد حاجی مرادی، “ممیزی کیفیت آموزش موسسات آموزش عالی در قالب مدل مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 18، no. 4 (66)، pp. 25–47، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا