Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,632
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,399
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل انتخاب تامین کننده استراتژیک جهانی در زنجیره تامین (صنعت خودرو ایران)

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 180

چکیده

 بی شک یکی از آثار مهم تحولات قرن بیستم در محیط تجاری و تولیدی, جهانی شدن است. رقابت افزایش یافته و رقبای متعددی در همه نقاط جهان مشغول رقابت در مرزهای ملی و بین المللی هستند. در شرایط کنونی, تولید از یک تصمیم محدود و در قلمرو ملی فراتر رفته به مرزهای جهانی و در حد یک تصمیم استراتژیک تبدیل شده است. اگر در بازاریابی, بازار برابر مشتری تعریف شود و بازار نیز در حد جهانی باشد, مشتری نیز مشتری جهانی است و دیگر کمتر در محدوده ملی تعریف می گردد. در این عرصه, اساس رقابت و تولید نیز تغییر کرده و ظهور شرایط جهانی شدن تولید, شرکتهای تولیدی را وادار ساخته تا به عملیات تولیدی با توجه به دیدگاههای جهانی بیندیشند و ارزیابی مجددی در نگرش به رقابتهای بین المللی داشته باشند. مقاله حاضر به بررسی یکی از مهمترین ابعاد این مساله, یعنی انتخاب تامین کننده با در نظر گرفتن دو نکته اساسی 1) دارا بودن ابعاد تولید در مقیاس جهانی و 2) همکاری استراتژیک پرداخته و سعی دارد تا با ارائه مدل کاربردی تحت عنوان "مدل انتخاب تامین کننده استراتژیک جهانی" و آزمون آن در صنعت خودروسازی کشور, پاسخ یکی از اساسی ترین سوالات پیش روی مدیران صنعتی کشور را فراهم کند. این سوال اساسی این است که: کدام تأمین کننده در زنجیره تامین شرکت انتخاب گردد تا توان رقابتی مجموعه شرکت در ابعاد تولید جهانی افزایش یابد؟

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقبل باعرض، عباس، و گودرزی، غلامرضا. (1383). مدل انتخاب تامین کننده استراتژیک جهانی در زنجیره تامین (صنعت خودرو ایران) . مدرس علوم انسانی، 8(2 (پیاپی 33))، 149-180. SID. https://sid.ir/paper/6844/fa

    Vancouver: کپی

    مقبل باعرض عباس، گودرزی غلامرضا. مدل انتخاب تامین کننده استراتژیک جهانی در زنجیره تامین (صنعت خودرو ایران) . مدرس علوم انسانی[Internet]. 1383؛8(2 (پیاپی 33)):149-180. Available from: https://sid.ir/paper/6844/fa

    IEEE: کپی

    عباس مقبل باعرض، و غلامرضا گودرزی، “مدل انتخاب تامین کننده استراتژیک جهانی در زنجیره تامین (صنعت خودرو ایران) ،” مدرس علوم انسانی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 33)، pp. 149–180، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6844/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا