مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر تربیت شنوایی بر پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی در کودکان ناشنوای دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 28

کلیدواژه

چکیده

 زمینه و هدف: ساکول بخشی از ارگان دهلیزی است که حفظ تعادل در شتاب خطی را برعهده دارد. عملکرد ساکول را مورد ارزیابی قرار داد. این پژوهش با هدف (cVEMPs) می توان از طریق پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی با تربیت شنوایی در کودکان ناشنوای گروه سنی دبستان شهر cVEMPs تعیین ارتباط زمان های تاخیر و دامنه امواج همدان در پاییز 1393 انجام شد. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی - مقایسه ای, گروه مورد کودکانی با کم شنوایی عمیق بودند که شش ماه به طور منظم تربیت شنوایی دریافت کرده بودند (20) نفر. گروه شاهد کودکانی با کم شنوایی عمیق بودند که سابقه ای ازتربیت شنوایی نداشتند (20). هر دو گروه از طریق آزمون cVEMPs ارزیابی شدند.یافته ها: آزمون تی مستقل در بین گروه مورد و شاهد نشان داد که اختلاف میانگین های زمان تاخیرهای امواج (p13 (f=18.58 ,p=0.15) و f=23.32 ,p=0.2) n23) معنی دار نبود. با این وجود, اختلاف میانگین های دامنه قله به قله امواج p13-n23 معنی دار بود (f=10.13 ,p=0.000).نتیجه گیری: تمرین صداسازی و تجارب بیشتر شنوایی می تواند عملکرد ساکول را تقویت نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امامی، سیده فرانک. (1394). بررسی اثر تربیت شنوایی بر پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی در کودکان ناشنوای دبستانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 18(10 (پیاپی 103))، 20-28. SID. https://sid.ir/paper/69480/fa

    Vancouver: کپی

    امامی سیده فرانک. بررسی اثر تربیت شنوایی بر پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی در کودکان ناشنوای دبستانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1394؛18(10 (پیاپی 103)):20-28. Available from: https://sid.ir/paper/69480/fa

    IEEE: کپی

    سیده فرانک امامی، “بررسی اثر تربیت شنوایی بر پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی در کودکان ناشنوای دبستانی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 18، no. 10 (پیاپی 103)، pp. 20–28، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button