Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استراتژیهای مدیریتی و رویکرد زنان کارآفرین ایرانی به موفقیت

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 77

چکیده

کارآفرینی در ایران پدیده جدیدی است و مطالعات بسیار محدودی در این زمینه خصوصا در رابطه با موضوع کارآفرینی زنان انجام شده است. علی رغم اینکه اخیرا شاهد افزایش علاقه مندی زنان ایرانی به داشتن مشارکت اقتصادی و اجتماعی و خصوصا تحصیلات عالی هستیم, ولی در بهره مندی از مشارکت آنان در امور اقتصادی جامعه با مشکلاتی مواجهیمم.از سوی دیگر, استراتژیهای متفاوت زنان و مردان کارآفرین در راه اندازی و مدیریت کسب و کار و رویکرد متفاوت آنان به موفقیت, منشا تفاوتهایی در کسب و کارهای آنان می باشد.لذا به منظور دریافت شناختی کلی از زنان کارآفرین تحصیلکرده دانشگاهی و کسب و کارهای آنان, همچنین شناسایی عوامل موثر در راه اندازی موفق کسب و کارهای کارآفرینانه توسط این زنان, مطالعه ای وسیع و ملی در جامعه زنان کارآفرین تحصیل کرده دانشگاهی ایران با استفاده از پرسشنامه ای که بدین منظور طراحی و با نظر خبرگان کارآفرینی و انجام پیش آزمون, اصلاح گردید, انجام گرفت. این مقاله به بیان قسمتی از نتایج این مطالعه در ارتباط با استراتژیها و رویکرد زنان کارآفرین دانشگاهی به موفقیت می پردازد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که زنان کارآفرین ایرانی, با برنامه ریزی و با هدف ارایه محصولات و خدماتی با کیفیت بهتر, کسب و کار خود را راه اندازی می کنند و داشتن برنامه کسب و کار, نقش مهمی در راه اندازی موفق کسب و کار آنان دارد. همنچنین زنان کارآفرین ایرانی, موفقیت خود را در درجه اول در رسیدن به رضایت شخصی و اثبات شایستگیهای خود و سپس در سودآوری می دانند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آراستی، زهرا، و اکبری، محمدرضا. (1387). استراتژیهای مدیریتی و رویکرد زنان کارآفرین ایرانی به موفقیت. مدرس علوم انسانی، 12(1 (پیاپی 56))، 55-77. SID. https://sid.ir/paper/7003/fa

Vancouver: کپی

آراستی زهرا، اکبری محمدرضا. استراتژیهای مدیریتی و رویکرد زنان کارآفرین ایرانی به موفقیت. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1387؛12(1 (پیاپی 56)):55-77. Available from: https://sid.ir/paper/7003/fa

IEEE: کپی

زهرا آراستی، و محمدرضا اکبری، “استراتژیهای مدیریتی و رویکرد زنان کارآفرین ایرانی به موفقیت،” مدرس علوم انسانی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 56)، pp. 55–77، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7003/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا