مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ولی - فرزندی، ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف این پژوهش رابطه ولی - فرزندی, ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز بود. نمونه پژوهش را 292 نفر از دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز تشکیل می دادند که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های ولی - فرزندی, ابراز وجود و از معدل کل پایان سال تحصیلی گذشته دانش آموزان به عنوان عملکرد تحصیلی استفاده شد. داده ها از طریق ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد رابطه ولی - فرزندی با ابراز وجود رابطه مثبت معنادار (P<0.0001, r=0.612), و با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنادار (P<0.0001, r=0.774) دارد. همچنین بین ابزار وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت معنادار (P<0.0001, r=0.587) وجود دارد و متغیرهای پیش بین در این مطالعه یعنی رابطه ولی - فرزندی و ابراز وجود به ترتیب هر یک نقشی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دارند. در نهایت ضرایب رگرسیون چندگانه با روش مرحله ای نشان داد که مجموع متغیرهای پیش بین با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه داشته و آن را پیش بینی می کنند, اما متغیر رابطه ولی - فرزندی در تبیین واریانس عملکرد تحصیلی نقش بیشتری نسبت به متغیر ابراز وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عبادی، غلامحسین، و معتمدین، مختار. (1386). بررسی رابطه ولی - فرزندی, ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 6(23)، 97-115. SID. https://sid.ir/paper/70195/fa

Vancouver: کپی

عبادی غلامحسین، معتمدین مختار. بررسی رابطه ولی - فرزندی, ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1386؛6(23):97-115. Available from: https://sid.ir/paper/70195/fa

IEEE: کپی

غلامحسین عبادی، و مختار معتمدین، “بررسی رابطه ولی - فرزندی, ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 6، no. 23، pp. 97–115، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70195/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button