مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز (بابل، 1379)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 41

کلیدواژه

چکیده

 سابقه و هدف: عامل ایدز (ویروس (HIV پس از ورود به بدن با همه به سلول های دفاعی بدن باعث از هم پاشیدگی سیستم ایمنی سلولی گردیده و دفاع بدن را در برابر بیماری مختل می سازد. از آنجایی که 90% آلودگیهای جدید مربوط به کشورهای در حال توسعه می باشد. این مطالعه به منظور تعیین سطح آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در مورد ایدز انجام گرفت. مواد  و روشها: این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی است بر روی 150 نفر از دانشجویان مامایی و پرستاری سال دوم به بالا (دانشگاه آزاد و دولتی شهر بابل) انجام گرفت. نمونه ها بطور تصادفی انتخاب و توسط پرسشنامه ای آگاهی و نگرش آنها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ارتباط بین سطح آگاهی با رشته تحصیلی و نوع دانشگاه و سال تحصیلی نیز توسط آزمون آماری کای دو مورد بررسی قرار گرفت و برای تعیین ارتباط بین آگاهی و نگرش از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید.یافته ها: در این مطالعه تمامی واحدهای پژوهش, اطلاعاتی در مورد ایدز کسب کرده بودند و بیشتر دانشجویان تنها منبع کسب اطلاعاتشان رسانه های جمعی بود (58%) و هیچکدام از آگاهی در سطح عالی برخوردار نبودند ولی بیشترین فراوانی نسبی مربوط به سطح آگاهی خوب بوده است. بین سطح آگاهی با رشته تحصیلی و نوع دانشگاه ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.05). اما بین سـطح آگاهی با سال تحصیلی ارتباط معنی داری وجـود نداشت. هیچکدام از واحد های پژوهش نسبت به ایدز نگرش صحیحی نداشتند. بین نوع نگرش با رشته تحصیلی و سال تحصیلی و نوع دانشگاه ارتباط معنی داری یافت نشد. ضریب همبستگی پیرسون بین آگاهی و نگرش ارتباط مستقیم نشان داد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه آموزش های دوره دانشگاه تاثیر چندانی بر سطح آگاهی آنها نداشته و با توجه به پاندمی ایدز بایستی در مورد این بیماری اطلاعات بیشتری به تمامی اقشار جامعه به خصوص دانشجویان علوم پزشکی, ارایه گردد. پیشنهاد می شود این اطلاعات در قالب یک واحد درسی گنجانده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امیدوار، شبنم. (1382). آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز (بابل, 1379). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 37-41. SID. https://sid.ir/paper/72977/fa

Vancouver: کپی

امیدوار شبنم. آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز (بابل, 1379). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):37-41. Available from: https://sid.ir/paper/72977/fa

IEEE: کپی

شبنم امیدوار، “آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی و پرستاری در زمینه ایدز (بابل, 1379)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 37–41، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72977/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button