مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,184
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت مراجعین به مراکز بهداشتی- درمانی شهری تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از نظام ارایه خدمات

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 87

چکیده

 سابقه و هدف: کنترل و ارزشیابی خدمات بهداشتی و درمانی اولین گام ضروری در ارایه صحیح خدمات بوده و یکی از مهمترین عوامل ارزشیابی, میزان رضایتمندی مراجعین است. در این پژوهش میزان رضایتمندی مددجویان و بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی- درمانی شهری تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از نحوه ارایه خدمات بهداشتی- درمانی مورد ارزیابی قرار گرفت.مواد و روشها: پژوهش حاضر به روش مقطعی بر روی 496 نمونه از بین افراد مراجعه کننده به 25 مرکز بهداشتی- درمانی شهری انجام گرفت. اطلاعات بر اساس مقیاس لیکرت و با استفاده از روش مصاحبه و پرسشنامه گردآوری شد.یافته ها: میانگین (± انحراف معیار) سن مراجعین مورد مطالعه 30±12.5 سال و 69.7% از آنان زن بوده اند. میزان رضایت کلی بیماران در خدمات چهارگانه درمانی 60.5% و در خدمات چهارگانه بهداشتی 64.6% برآورد گردید. میزان رضایتمندی در خدمات پزشکی (68.6%) و تنظیم خانواده (69.4%), در سطح بالایی بوده و برعکس در خدمات دندانپزشکی (51.5%), داروخانه (45.3%) و واکسیناسیون (57.8%) میزان رضایتمندی, نسبتا پایین تر بود. در مورد سه خدمت دیگر یعنی آموزش بهداشت, بهداشت مادر و کودک و نیز تزریقات و پانسمان, درصد رضایتمندی متوسط و بینابینی دیده شد. مراجعین ساکن در فاصله کمتر از 3 کیلومتر (در خدمات بهداشتی و نیز درمانی) و نیز دارای تحصیلات کمتر بطور معنی داری از میزان رضایت بالاتری برخوردار بودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه که ارایه خدمات در برخی موارد در حد مطلوب نمی باشد, پیشنهاد می گردد که با برقراری سیستم ارجاع مناسب و نظارت موجب ارتقای رضایت مندی مراجعین را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدی اندی، سیدجلیل، شجاعی زاده، داوود، باطبی، عزیزاله، حسینی، سیدمصطفی، و رضایی، رزیتا. (1387). میزان رضایت مراجعین به مراکز بهداشتی- درمانی شهری تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از نظام ارایه خدمات. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 10(6 (پی در پی 47))، 80-87. SID. https://sid.ir/paper/73230/fa

    Vancouver: کپی

    سیدی اندی سیدجلیل، شجاعی زاده داوود، باطبی عزیزاله، حسینی سیدمصطفی، رضایی رزیتا. میزان رضایت مراجعین به مراکز بهداشتی- درمانی شهری تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از نظام ارایه خدمات. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1387؛10(6 (پی در پی 47)):80-87. Available from: https://sid.ir/paper/73230/fa

    IEEE: کپی

    سیدجلیل سیدی اندی، داوود شجاعی زاده، عزیزاله باطبی، سیدمصطفی حسینی، و رزیتا رضایی، “میزان رضایت مراجعین به مراکز بهداشتی- درمانی شهری تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از نظام ارایه خدمات،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 10، no. 6 (پی در پی 47)، pp. 80–87، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا