مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات فارغ التحصیلان پزشکی درمورد میزان انطباق برنامه آموزش بالینی با نیازهای شغلی در شهر کرمان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 59

چکیده

 سابقه و هدف: اهمیت کار یک پزشک, بالطبع شیوه آموزش پزشکی را حایز اهمیت می سازد. نظرات فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص اینکه تا چه حد محتوای آموزش بالینی برای خدمات پزشکی, کارآمد است, در شناسایی نقاط ضعف آموزش کمک کننده خواهد بود. لذا این مطالعه با هدف بررسی نظرات فارغ التحصیلان پزشکی در مورد میزان انطباق برنامه های آموزش پزشکی با نیاز های شغلی آنان انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 200 نفر از فارغ التحصیلان پزشکی عمومی سال 1376 به بعد دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. با استفاده از پرسشنامه پژوهشگر ساخته, که حاوی ویژگی های فردی و 25 سوال در دو حیطه مهارت های فنی, ارتباطی بود, اطلاعات جمع آوری گردید و از پزشکان مورد مطالعه خواسته شد که کفایت آموزش های داده شده و فرد آموزش دهنده را در هر یک از موارد دو حیطه مشخص نمایند. پاسخ ها بصورت کافی, نسبتا کافی و ناکافی بود. یافته ها: نتایج نشان داد که 69% پزشکان آموزش مهارت های فنی را از حیث انطباق با نیاز های شغلی خود نسبتا کافی می دانستند. خود آموزی بیشترین راه آموزش در ده مورد از 15 مهارت فنی گزارش گردید (92%). در دو مورد از مهارت های ارتباطی, 72% پزشکان آموزش های دریافتی را کافی و در هشت مهارت دیگر 70% پزشکان این آموزش ها را نسبتا کافی می دانستند. در مورد هشت مهارت از مهارت های ارتباطی, اساتید بیشترین نقش را داشته و در دو مورد دیگر درصد آموزش از طریق خود آموزی بیشتر از اساتید و پرسنل بود.نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان داد که میزان انطباق برنامه های آموزش بالینی با نیاز های شغلی کاملا کافی نمی باشد. بنابراین بهبود و ارتقا کیفیت آموزش در مقطع بالینی جهت افزایش درصد کارایی برنامه آموزشی در آینده شغلی افراد تاکید می شود. 

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غضنفری مقدم، زهرا، عزیززاده فروزی، منصوره، و خسروی، فاطمه. (1389). نظرات فارغ التحصیلان پزشکی درمورد میزان انطباق برنامه آموزش بالینی با نیازهای شغلی در شهر کرمان. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی))، 52-59. SID. https://sid.ir/paper/73315/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفری مقدم زهرا، عزیززاده فروزی منصوره، خسروی فاطمه. نظرات فارغ التحصیلان پزشکی درمورد میزان انطباق برنامه آموزش بالینی با نیازهای شغلی در شهر کرمان. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1389؛12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی)):52-59. Available from: https://sid.ir/paper/73315/fa

    IEEE: کپی

    زهرا غضنفری مقدم، منصوره عزیززاده فروزی، و فاطمه خسروی، “نظرات فارغ التحصیلان پزشکی درمورد میزان انطباق برنامه آموزش بالینی با نیازهای شغلی در شهر کرمان،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 12، no. 1(ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 52–59، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73315/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button