Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,947
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش‏آموزان

صفحات

 صفحه شروع 164 | صفحه پایان 187

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه جو مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش آموزان دختر پایه های دوم و سوم مقطع متوسطه شهر اصفهان بوده است. روش پژوهش با توجه به ماهیت تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی بوده است. نمونه های آماری شامل, 180 مدیر و دبیر زن شاغل در دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان و150 دانش آموز دختر پایه های دوم و سوم متوسطه بوده که از طریق نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده است. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسشنامه جو سازمانی و پرسشنامه محقق ساخته روحیه کارآفرینی استفاده شده است. ضریب پایایی پرسشنامه ها به ترتیب 0.84 و 0.87 برآورد شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار SPSS انجام پذیرفته و نتایج نشان داده است:1) میان جو سازمانی و روحیه کارآفرینی در سطح P£0.05 رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.2) جو مدارس دخترانه مقطع متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-84 بیشترگرایش به باز بودن دارد.3) شاخصهای روحیه کارآفرینی (خلاقیت, عزت نفس, انگیزه پیشرفت, منبع کنترل درونی, آینده نگری و خطرپذیری) در دانش آموزان بالاتر از میانگین است.4) میان شاخصهای جو سازمانی (صمیمیت, عدم جوشش, بازدارندگی) با روحیه کارآفرینی درسطح p£0.05 رابطه معناداری وجود دارد, اما میان سایر شاخصهای جوسازمانی (روحیه, کناره گیری, نفوذ, تاکید بر تولید, مراعات) با روحیه کارآفرینی رابطه معنادار وجود ندارد.5) میان جو هنرستانها و دبیرستانها در ایجاد روحیه کارآفرینی رابطه معنادار وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صمدی، پروین، و شیرزادی اصفهانی، هما. (1385). بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش‏آموزان. نوآوری های آموزشی، 5(16)، 164-187. SID. https://sid.ir/paper/75425/fa

Vancouver: کپی

صمدی پروین، شیرزادی اصفهانی هما. بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش‏آموزان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1385؛5(16):164-187. Available from: https://sid.ir/paper/75425/fa

IEEE: کپی

پروین صمدی، و هما شیرزادی اصفهانی، “بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش‏آموزان،” نوآوری های آموزشی، vol. 5، no. 16، pp. 164–187، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75425/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا