Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,443
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 73

چکیده

سه سوسازی, راهبردی مناسب برای بهبود پژوهش و ارزشیابی است که ایده اولیه آن در دهه 1960 مطرح شد. در این رویکرد, تلفیقی از روش های مختلف کمی و کیفی در فرایند پژوهش به کار گرفته می شوند. به بیان کامل تر, روش های گوناگونی برای گردآوری داده ها, ارزشیابی و داوری بر روی داده ها, و بازنمایی یافته ها استفاده می شوند تا تبیین هایی منطقی و معتبرتر از پدیده یا مساله پژوهشی به دست آید. سه سوسازی از تبیین های ناقص, سطحی, و ساده انگارانه جلوگیری می کند. چهار نوع شناخته شده آن عبارتند از: سه سوسازی داده ها, سه سوسازی محقق, سه سوسازی نظری, و سه سوسازی روش شناختی.علاوه بر این, نوع دیگری از سه سوسازی بر مبنای اندیشه های آیزنر تبیین میشود که «سه سوسازی در بازنمایی یافته ها» نامیده شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدنی بروجنی، سیداحمد، و نصر، احمدرضا. (1388). سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی. نوآوری های آموزشی، 8(30)، 53-73. SID. https://sid.ir/paper/75444/fa

    Vancouver: کپی

    مدنی بروجنی سیداحمد، نصر احمدرضا. سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(30):53-73. Available from: https://sid.ir/paper/75444/fa

    IEEE: کپی

    سیداحمد مدنی بروجنی، و احمدرضا نصر، “سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 30، pp. 53–73، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75444/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا