مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

923
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الویت بندی عوامل موثر بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصمیم گیری چندگانه (تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی بردا)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 156

چکیده

 میزان موفقیت سازمان ها در رسیدن به اهدافشان ارتباط مستقیم با عملکرد کارکنانشان دارد, از این رو جایگاه کارکنان و عملکردشان برای سازمان مهم است و در همین راستا ارزش یابی عینی آن ها نیز اعتبار زیادی دارد. برای گریز از ارزش یابی ذهنی ضروری است در کنار توجه به معیارهای کاری, اخلاقی و ارزش یابی, عوامل موثر بر عملکرد نیز مطالعه شوند. در این تحقیق که از پنج مهارت معرفی شده در تحقیقات پیشین استفاده شد, مهارت چنین تعریف شد: «ظرفیت آموخته شده که باعث می شود یک کار در کوتاه ترین زمان و با صرف کم ترین انرژی انجام داده شود. به نظر خبرگان مهارت ها به عنوان عوامل میانی موثر بر عملکرد قابل طرح هستند.» این مهارت ها عبارت اند از: سازماندهی, رهبری, برقراری ارتباطات گروهی, استفاده از روابط انسانی و ارزش یابی.در این پژوهش, عوامل موثر بر عملکرد به صورت 15 عامل منشعب از پنج مهارت شناسایی و درخت تصمیم گیری به شکل سلسله مراتبی تشکیل شد. ابتدا به وسیله تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی گروهی GAHP)),15  عامل الویت بندی شدند. سپس با فن تصمیم گیری گروهی تخصیص خطی, که به روش بردا معروف است, ترتیب الویت پنج مهارت از نظر تاثیر بر عملکرد مشخص شد و با روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی گروهی وزن نهایی یا ضریب تاثیر هر کدام تعیین گردید. نتیجه این بود که مهارت رهبری مهم ترین بعد موثر بر عملکرد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسی خانی، مرتضی، حمیدی، ناصر، و نجفی، زهرا. (1389). الویت بندی عوامل موثر بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصمیم گیری چندگانه (تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی بردا). نوآوری های آموزشی، 9(34)، 127-156. SID. https://sid.ir/paper/75514/fa

    Vancouver: کپی

    موسی خانی مرتضی، حمیدی ناصر، نجفی زهرا. الویت بندی عوامل موثر بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصمیم گیری چندگانه (تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی بردا). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(34):127-156. Available from: https://sid.ir/paper/75514/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی موسی خانی، ناصر حمیدی، و زهرا نجفی، “الویت بندی عوامل موثر بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصمیم گیری چندگانه (تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی بردا)،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 34، pp. 127–156، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button