Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    999
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 999

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1914
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1914

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1038
  • دانلود: 

    213
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون )تکانش پذیری، استقلال هیجانی، مسوولیت پذیری، عملگرایی( در دانش آموزان دوره راهنمایی با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان سال تحصیلی 88-87 دوره راهنمایی شهر اصفهان تشکیل می دادند. بدین منظور، 120 دانش آموز دختر و پسر سال سوم راهنمایی، به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، انتخاب شدند. روش تحقیق همبستگی و نوع تحقیق کاربردی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون(LSP)  استفاده شد. داده ها با روش تحلیل عاملی تاییدی، همبستگی پیرسون، و آزمون فیشر تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک یادگیری استقلال هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس ریاضی و بین سبک یادگیری عملگرایی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس علوم رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1038

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 213 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

شریفی آشتیانی ناهید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2519
  • دانلود: 

    585
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر آزمون سازی مشارکتی بر یادگیری دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی و چگونگی برداشت آن ها از این شیوه اطلاعاتی و دیدگاهشان نسبت به آن است. شرکت کنندگان این تحقیق دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر ری بودند که برای هم سطح سازی آن ها آزمون بسندگی اجرا شد. از میان90  دانش آموز، 60 دانش آموز هم سطح انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار داده شدند. هر دو گروه در طول دوره آموزش یکسانی دیدند، با این تفاوت که دانش آموزان گروه آزمایش به صورت همیاری آزمون سازی نیمی از سوال های امتحانی خود را طرح کردند. برای مقایسه دو گروه و اطمینان از پایایی و روایی محتوای آزمون، قبل از اجرای آزمون معلم ساخته، این آزمون برای گروه دیگری که هم سطح دو گروه آزمایش و شاهد بود اجرا شد. پس از اطمینان یافتن از مناسب بودن سوال ها، آزمون معلم ساخته برای دو گروه آزمایش و شاهد اجرا و نتایج بررسی شد. یافته ها نشان دادند که از نظر آماری میان دانش دستور زبان (گرامری) دانش آموزان دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد. دیدگاه دانش آموزان گروه آزمایش درباره آزمون سازی مشارکتی، دو هفته بعد از اجرای آزمون، با استفاده از پرسشنامه معتبری که محقق تهیه کرده بود بررسی شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از مجذور کای تجزیه و تحلیل شد. نتایج واکنش مثبت دانش آموزان گروه آزمایش را به شیوه آزمون سازی مشارکتی نشان داد. برای آشنایی بیشتر با آرای دانش آموزان گروه آزمایش درباره مشارکت آن ها در طرح سوال های امتحانی خود، با 12 دانش آموز مصاحبه شد که نتایج حاکی از رضایتشان بود و همگی خواستند که این شیوه در مقاطع بالاتر نیز اجرا شود. ذکر این نکته لازم است که این مقاله برگرفته از طرح پژوهشی ای است که در سال 1386 برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اجرا شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 585 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    45-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2996
  • دانلود: 

    1249
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم دبستان است. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح کنترل گروه نابرابر استفاده شد. آزمودنی ها 40 دانش آموز پسر سوم دبستانی بودند که پژوهشگر آن ها را انتخاب کرده و سپس در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده بود. به معلم گروه آزمایش طی پنج جلسه و به اولیای آن ها طی یک جلسه آموزش های مغزمحور داده شد. محیط یادگیری بر اساس مولفه های تاثیرگذار بر مغز (نور، تغذیه، اکسیژن، رنگ، موسیقی و آب) تغییر یافت. سپس، معلم گروه آزمایش دروس خود را بر اساس اصول یادگیری مغزمحور در مدت سه ماه آموزش داد. برای هر دو گروه )آزمایش و کنترل) پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب و سرعت یادگیری اجرا شد. یافته ها حاکی از آن بود که آموزش یادگیری مغزمحور بر میزان درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان افزوده و بر افزایش کیفیت یادگیری آن ها تاثیر قابل توجهی گذاشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2996

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1249 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    61-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1593
  • دانلود: 

    532
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی حس مسوولیت پذیری، رضایت از زندگی، روحیه همکاری، سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی در دو مقطع راهنمایی و متوسطه و مقایسه آن با دانش آموزان مدارس روزانه است. بدین منظور با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای،375  دانش آموز شبانه روزی و گروهی از دانش آموزان مدارس روزانه (به عنوان گروه همتا) از دو مقطع راهنمایی و متوسطه انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از خرده مقیاس مسوولیت پذیری آزمون شخصیت کالیفرنیا، آزمون سلامت عمومی (GHQ-28)، مقیاس چند وجهی رضایت از زندگی ویژه دانش آموزان و آزمون روحیه همکاری مارتین استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل یافته ها آمار توصیفی و آزمون t به کار رفت. نتایج نشان دادند که میانگین نمره دانش آموزان مدارس شبانه روزی در متغیرهای مسوولیت پذیری، روحیه همکاری و پیشرفت تحصیلی بیشتر از دانش آموزان مدارس روزانه بوده و این تفاوت معنادار است. اما در متغیر مشکلات جسمانی، سلامت عمومی و رضایت از دوستان، مدرسه و محل زندگی وضعیت دانش آموزان مدارس روزانه بهتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 532 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    89-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5852
  • دانلود: 

    1415
چکیده: 

این پژوهش به منظور ارائه الگویی ساختاری از اثر سبک رهبری تحولی مدیران بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با میانجی گری عدالت رویه ای، اعتماد به مدیر، رضایت شغلی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان اجرا شد. بدین منظور، از مدارس ابتدایی پسرانه دولتی در 10 منطقه شهر تهران، نمونه ای متشکل از 449 معلم پایه پنجم و 166 مدیر انتخاب شد. مدیران به پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی و معلمان به پرسشنامه های دیگر پاسخ دادند. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس معدل کتبی دروس ریاضی و علوم آن ها در امتحانات نهایی اندازه گیری شد. تحلیل عاملی تاییدی الگوی اندازه گیری متغیرهای نهفته را تایید کرد. سپس اثر سبک رهبری تحولی و متغیرهای میانجی گر بر پیشرفت تحصیلی، در قالب الگوی مفروض و پنج الگوی بدیل و همچنین شاخص های نیکویی برازش تحلیل شد. نتایج نشان داد که الگوی مفروض و سه الگوی بدیل برازش خوبی با داده ها ندارند. پس از ارائه الگوی نهایی، تمام تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم و کل بر آن معنادار بود. این الگو برازش خوبی با داده ها نشان داد و 0.32 از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کرد. در مجموع، نتایج پژوهش اثر غیرمستقیم و معنادار سبک رهبری تحولی را بر پیشرفت تحصیلی و نیز اهمیت توجه به نقش متغیرهای میانجی گر را نشان می دهد. در پایان درباره نتایج سبک رهبری تحولی، کاربرد آن برای مدیران و نیز پژوهش های آتی بحث شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    127-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1941
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

میزان موفقیت سازمان ها در رسیدن به اهدافشان ارتباط مستقیم با عملکرد کارکنانشان دارد، از این رو جایگاه کارکنان و عملکردشان برای سازمان مهم است و در همین راستا ارزش یابی عینی آن ها نیز اعتبار زیادی دارد. برای گریز از ارزش یابی ذهنی ضروری است در کنار توجه به معیارهای کاری، اخلاقی و ارزش یابی، عوامل موثر بر عملکرد نیز مطالعه شوند. در این تحقیق که از پنج مهارت معرفی شده در تحقیقات پیشین استفاده شد، مهارت چنین تعریف شد: «ظرفیت آموخته شده که باعث می شود یک کار در کوتاه ترین زمان و با صرف کم ترین انرژی انجام داده شود. به نظر خبرگان مهارت ها به عنوان عوامل میانی موثر بر عملکرد قابل طرح هستند.» این مهارت ها عبارت اند از: سازماندهی، رهبری، برقراری ارتباطات گروهی، استفاده از روابط انسانی و ارزش یابی.در این پژوهش، عوامل موثر بر عملکرد به صورت 15 عامل منشعب از پنج مهارت شناسایی و درخت تصمیم گیری به شکل سلسله مراتبی تشکیل شد. ابتدا به وسیله تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی گروهی GAHP))،15  عامل الویت بندی شدند. سپس با فن تصمیم گیری گروهی تخصیص خطی، که به روش بردا معروف است، ترتیب الویت پنج مهارت از نظر تاثیر بر عملکرد مشخص شد و با روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی گروهی وزن نهایی یا ضریب تاثیر هر کدام تعیین گردید. نتیجه این بود که مهارت رهبری مهم ترین بعد موثر بر عملکرد است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    157-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1434
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

در سالهای اخیر دانش فیزیک در بخش اخترفیزیک و نجوم پیشرفت های بسیار شگرفی کرده که به تحولات اساسی و نوآوری های زیاد در علوم هوافضا، صنایع نظامی، مهندسی مواد، انرژی، محیط زیست و ... منجر شده است. ایران اسلامی یکی از کشورهای بنیان گذار علم نجوم در جهان بوده و هم اینک نیز در این عرصه مطرح است. از این رو، پرداختن به آموزش نجوم می تواند سرعت رشد علمی کشور را در حوزه های مختلف تسریع کند. در این مقاله که برگرفته از یک طرح پژوهشی است، الزامات و امکانات لازم برای آموزش قابل قبول نجوم مطالعه و سپس امکانات آموزشی بخش های مختلف آموزش و پرورش از قبیل پژوهشکده های دانش آموزی و مراکز کانون پرورش فکری کودکان بررسی شده است. نتیجه مطالعه حاضر تبیین عوامل مربوط به پیاده سازی، منابع و امکانات، عوامل تسهیل کننده و محدودکننده آموزش نجوم در برنامه آموزش رسمی و غیررسمی در دو بخش عمومی و متوسطه است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که در بخش های مختلف آموزش و پرورش استعدادها و توانمندی های قابل توجهی برای آموزش نجوم دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button