هدف این پژوهش، بررسی رابطه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون )تکانش پذیری، استقلال هیجانی، مسوولیت پذیری، عملگرایی( در دانش آموزان دوره راهنمایی با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان سال تحصیلی 88-87 دوره راهنمایی شهر اصفهان تشکیل می دادند. بدین منظور، 120 دانش آموز دختر و پسر سال سوم راهنمایی، به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، انتخاب شدند. روش تحقیق همبستگی و نوع تحقیق کاربردی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون(LSP) استفاده شد. داده ها با روش تحلیل عاملی تاییدی، همبستگی پیرسون، و آزمون فیشر تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک یادگیری استقلال هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس ریاضی و بین سبک یادگیری عملگرایی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس علوم رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.