مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مولفه های شهر یادگیرنده با تاکید بر یادگیری مادام العمر

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 126

چکیده

 «شهر یادگیرنده» مفهومی جدید است که هدف آن بسیج منابع برای یادگیری همه شهروندان در تمام طول عمر و همه مکان ها است تا موجب رشد فردی, توسعه اقتصادی و انسجام اجتماعی افراد شود. این مفهوم ابعاد و مولفه های متفاوتی دارد که توسط محققان و نهادهای گوناگون استخراج شده اند. در این تحقیق به بررسی ابعاد و شاخص های شهر یادگیرنده از دیدگاه «شورای یادگیری کانادا», «کمیسیون اروپا» و «موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو», و با تاکید بر مفهوم یادگیری مادام العمر پرداخته شده است. نوع پژوهش توصیفی-تحلیلی و جامعه آماری پژوهش, 20 نفر از متخصصان حوزه آموزش رسمی و استادان دانشگاهی در محدوده مطالعاتی شهر قزوین بود. پس از جمع بندی, مولفه های نهایی شهر یادگیرنده در پنج بعد که شامل «نظام آموزش وپرورش رسمی», «یادگیری در جوامع و خانواده ها», «یادگیری در محل کار», «فناوری و کیفیت یادگیری» و «فرهنگ یادگیری» است, استخراج و به روش «تحلیل سلسله مراتبی (AHP)» و توسط نرم افزار «اکسپرت چویس» مورد تجزیه وتحلیل قرار و اولویت ها در هر بعد مشخص شد. نتایج تحقیق نشان می دهند که مهم ترین ابعاد شهر یادگیرنده, یادگیری رسمی و یادگیری در جوامع و خانواده هاست و بر اساس آن مهم ترین مولفه ها عبارت اند از: «گسترش آموزش رسمی», «استفاده از مربیان آموزش دیده», «حمایت از آموزش گروه های محروم», «تشویق یادگیری مداوم در خانواده و جامعه» و «یادگیری از طریق رسانه ها و فرهنگ ها» که با توجه به شرایط کشور برای دستیابی به شهر یادگیرنده می تواند در اولویت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، محمد، شیعه، اسماعیل، خطیبی، محمدرضا، و سعیدی رضوانی، نوید. (1398). شناسایی و اولویت بندی مولفه های شهر یادگیرنده با تاکید بر یادگیری مادام العمر. نوآوری های آموزشی، 18(71 )، 105-126. SID. https://sid.ir/paper/75568/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی محمد، شیعه اسماعیل، خطیبی محمدرضا، سعیدی رضوانی نوید. شناسایی و اولویت بندی مولفه های شهر یادگیرنده با تاکید بر یادگیری مادام العمر. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(71 ):105-126. Available from: https://sid.ir/paper/75568/fa

    IEEE: کپی

    محمد یوسفی، اسماعیل شیعه، محمدرضا خطیبی، و نوید سعیدی رضوانی، “شناسایی و اولویت بندی مولفه های شهر یادگیرنده با تاکید بر یادگیری مادام العمر،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 71 ، pp. 105–126، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button