Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشران های تغییر در حوزة آموزش وپرورش

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 126

چکیده

 غفلت از پیچیدگیهای نظام تعلیم وتربیت, به دلیل گستردگی و اهمیت آن می تواند صدمات غیرقابل جبرانی به بار آورد. در مقالة حاضر پیشرا نهای تغییر در حوزة آموزش وپرورش جهان از طریق متن کاوی در اسناد معتبر جهانی و نظر گروه خبرگان, بررسی و شناسایی شده است. سپس با برگزاری جلسة دلفی مشترک خبرگان, تأثیر پیشرا نهای شناسای یشده بر هم سنجیده شده و موردبحث قرار گرفته است. آنگاه از طریق نر مافزار «می کمک » جایگاه هر پیشران تحلیل و بررسی شد. یافت هها حاکی از آن است که پیشرا نهای «جهان یشدن )بی نالملل یشدن آموز شوپرورش( «, » تنو عطلبی, » «شبکة جهانی اینترنت )شبک ههای اجتماعی( «, » انتقال از آموزش به یادگیری «, » شناسایی و ب هکارگیری الگوهای بهتر » و «توسعة فناوری و دیجیتال » دارای تأثیرگذاری بسیار بالایی بر سایر پیشرا نها هستند, پیشرا نهای «رفاه اقتصادی و افزایش طبقة متوسط » و «فردگرایی )شخصی سازی یادگیری( » جزو پیشرا نهای اثرگذار تلقی م یشوند, پیشرا نهای «توسعة علوم, فناوری, مهندسی و ریاضی ) »)STEM و «یکپارچ هسازی آموزش و محتوای آموزشی » نسبت به سایر پیشرا نها مستقل هستند, و پیشران «عد متمرکز یا پایان تولید برنام ههای سازما نیافته رسمی )طراحی نظا مهایی با انعطا فپذیری بیشتر( » خروجی و نتیجة کنش و واکنش سایر پیشرا نهای این سیستم محسوب م یشود که عنوان پیشران وابسته را در این مطالعه به خود اختصاص داده است. نتایج حاکی از آن است که حرکت آهسته ولی مداوم به سمت عد متمرکز و مقاومت نکردن در برابر این تغییرات م یتواند نظام آموزشی را از زیر سایة صرفا الگوبرداری از نتایج سایر نظامهای تعلیم وتربیت جهان و به دوراز دستاوردهای بومی و داخلی, خارج سازد و نویدبخش آیند های روشن و شفاف باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهسپار، زهره، صالحی، کیوان، عزتی، میترا، و ذوالفقارزاده، محمدمهدی. (1398). شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشران های تغییر در حوزة آموزش وپرورش. نوآوری های آموزشی، 18(70 )، 101-126. SID. https://sid.ir/paper/75575/fa

    Vancouver: کپی

    رهسپار زهره، صالحی کیوان، عزتی میترا، ذوالفقارزاده محمدمهدی. شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشران های تغییر در حوزة آموزش وپرورش. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(70 ):101-126. Available from: https://sid.ir/paper/75575/fa

    IEEE: کپی

    زهره رهسپار، کیوان صالحی، میترا عزتی، و محمدمهدی ذوالفقارزاده، “شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشران های تغییر در حوزة آموزش وپرورش،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 70 ، pp. 101–126، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا