Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین پدیده مدرسه به عنوان شتاب دهنده

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 126

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, آشکارسازی تمایز نسل جدید مدرسه تحت عنوان مدرسه کارآفرین با سایر مدارس می باشد. در ادامه این, ساختار جدید مدرسه با کارکردی مشابه شتاب دهنده, تعریف و بازسازی می گردد. برای دستیابی به این هدف, از رویکرد کیفی استفاده شد. برای انتخاب نمونه, روش نمونه گیری مبتنی بر معیار که جزیی از روش های نمونه گیری هدفمند می باشد تا حصول اشباع نظری به کار گرفته شد. داده ها به کمک مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش تحلیل مضمون انجام شد. بر مبنای کدگذاری باز مصاحبه ها, در مرحله مقدماتی 99 مولفه بازشناسی شدند. لیکن در نهایت 13 مفهوم در قالب 5 تم اصلی به عنوان مولفه های شتاب دهنده خاص مدرسه کارآفرین تم یابی شدند. تحلیل های ارایه شده در این پژوهش نشان می دهد که این مولفه های استخراجی از ظرفیت لازم برای تغییر در کارکرد مدارس به سمت مدارس کارآفرین برخوردارند. همچنین مدارس کارآفرین مجهز به شتاب دهنده مدرسه ای دارای پتانسیل کافی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و پرورش کارآفرینان دانش آموز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی آقایی، حنیف، و خلخالی، علی. (1399). تبیین پدیده مدرسه به عنوان شتاب دهنده. نوآوری های آموزشی، 19(73 )، 111-126. SID. https://sid.ir/paper/75617/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی آقایی حنیف، خلخالی علی. تبیین پدیده مدرسه به عنوان شتاب دهنده. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1399؛19(73 ):111-126. Available from: https://sid.ir/paper/75617/fa

    IEEE: کپی

    حنیف حاجی آقایی، و علی خلخالی، “تبیین پدیده مدرسه به عنوان شتاب دهنده،” نوآوری های آموزشی، vol. 19، no. 73 ، pp. 111–126، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا