مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش آموزان دختر دورة متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 در دنیای امروز یادگیری زبان دوم از ملزومات پیشرفت تحصیلی و شغلی است و یکی از نیازهای اساسی در این حیطه, تأثیرات محیط کلاسی بر «انگیزش» و «خودکارامدی» دانش آموز در یادگیری زبان دوم است. خودکارامدی و انگیزة تحصیلی از عوامل مهم در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هستند. هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطة علی ادراکات محیطی کلاسی و انگیزة دانش آموزان در یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی بوده است. جامعة پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر پایة یازدهم دبیرستان شهر مشهد تشکیل دادند. نمونة 409 نفری به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شد. برای دستیابی به هدف های پژوهش, سه پرسش نامة «ادراکات محیطی کلاس درس عربی», «خودکارامدی یادگیری زبان عربی» و پرسش نامة «انگیزة یادگیری زبان عربی» توسط محقق طراحی شد. پایایی پرسش نامه ها از «روش هم سانی درونی» (آلفای کرنباخ) و روایی آن ها به دو شیوة روایی سازه و محتوایی اعتبارسنجی شد. برای تحلیل داده ها از «ضریب هم بستگی پیرسون», «تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی» و «مدل یابی معادلات ساختاری» استفاده شد. نتایج اجرای هم بستگی پیرسون نشان داد که مؤلفه های انگیزة یادگیری زبان دوم, دو به دو با هم هم بستگی دارند (001/p<0). با اجرای الگوی معادلات ساختاری, برای آزمون رابطة ادراکات محیطی کلاسی با انگیزة یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در یادگیری زبان دوم, مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش مناسبی برخوردار است و انگیزة یادگیری زبان عربی از طریق ادراکات کلاسی با میانجیگری خودکارامدی قابل پیش بینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، منیژه، و صحرایی سرمزده، فاطمه. (1397). تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش آموزان دختر دورة متوسطه. نوآوری های آموزشی، 17(68 )، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/75663/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی منیژه، صحرایی سرمزده فاطمه. تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش آموزان دختر دورة متوسطه. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1397؛17(68 ):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/75663/fa

    IEEE: کپی

    منیژه صالحی، و فاطمه صحرایی سرمزده، “تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانش آموزان دختر دورة متوسطه،” نوآوری های آموزشی، vol. 17، no. 68 ، pp. 7–20، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button